Gå til innhold

Ingen subsidiering fra operatører?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg Nokia E71. Den får jeg kjøpt for ca 3500,- på Komplett.no.

 

Jeg gikk innom Expert idag og hørte hva de skulle ha for Nokia E71 med 12 mnd bindingstid til Telenor Frihet.

De skulle ha 2400,- for telefonen. 12 mnds binding til et abonnement som koster 199,- i måneden gir 2400,- i tillegg.

 

Telefonen vil koste meg totalt 4800,- hvis jeg binder meg til Telenor Frihet.

( Det koster meg altså 1300,- ekstra å være lojal Telenorkunde.)

 

Det jeg lurer på : før kunne man spare penger på å binde seg til en operatør. Hvorfor er det ikke slik lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettpriser og butikkpriser er uansett forskjellig. Kan ikke sammenlignes direkte.

Frihet abo har ikke mnd kostand slik det er spesifisert på nett hvertfall..

 

Et abonnement uten månedsavgift

Med FriHet får du et abonnement uten månedsavgift. Du får lik minuttpris uansett om du ringer til en mobiltelefon eller en hjemmetelefon - kun 49 øre.

 

http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnem...rihet/index.jsp

Lenke til kommentar

Hei!

 

Du sammenligner epler og bananer her.. En mobil uten binding fra nettbutikk, mot mobil med binding fra fysisk butikkjede.

 

Expert, som selvsagt har høyere utgifter enn nettbutikker grunnet sine fysiske utsalgssteder, tar seg godt betalt for telefonene sine. Derfor kan man bli grundig lurt ved å kjøpe mobil i butikk siden man da (ihvertfall i dette tilfellet) i prinsippet "kjøper" en bindingstid for samme pris som man kunne fått mobilen for på nettet uten binding.

 

Hadde du sjekket prisguide.no og sammenlignet nettbutikk med nettbutikk, hadde du sett at du kunne fått telefonen med Telenor Frihet fra elprice.no for 1999 eller 2078 fra mShop.

 

Dette er grunnen til at det ikke alltid er lurt å handle i de fleste fysiske butikker, selv om de måtte ha "tilbud" eller kampanje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...