Gå til innhold

Nexus Multi-Function Panel


Anbefalte innlegg

på mitt Asus hovedkort fulgte det med en brikett med to usb utganger på. (Vanlig PCI brikett som alle slotkort har. ((eg. skjermkort, nettverk etc)) Denne kan skrues av slik at den kan legges inne i kassen og dermed brukes som vanlig kobling bare inne i selve kassen. følger ikke slike "eksterne" usb'er på ditt kort kan de kjøpes rundt om kring for en billig kling...

 

Har du litt snøring på modding kan du også gjøre slik som meg å skru den fint fast inne i kassen så det ikke blir så rotete med ledningene...

 

Vel det er det jeg har gjort og tenkte like greit å si ifra for de som ikke har tenkt i de baner..

 

That is all...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp kjøpt et slikt panel, men jeg tenkte å bruke det til å styre

to kab. vifter istedenfor en CPU vifte. Derfor parallell-koblet jeg dem,

men jeg har to problemer:

 

1) Alarmen går med en gang fordi CPU-vifta (den jeg ikke har koblet til)

står på null, hvordan får jeg den alarmen av?

 

2) Jeg klarer ikke å regulere hastigheten på noen av kab. viftene.

 

Har jeg bæsja på leggen når jeg kjøpte denne viftestyringen, eller er det bare jeg som er helt fjern når det gjelder tilkobling av viftene?

 

Edit: problem 1) er løst. Jeg fant ut at den pep p.g.a. at jeg ikke hadde koblet til CPU-vifta, nå henger den litt rundt i kabinettet.

Jeg prøvde å koble CPU-vifta til viftestyringa, da klarte jeg å regulere RPM og det pep ikke. Men når jeg kobler tilbake til kab. viftene så klarer jeg ikke å stille inn RPM, det står bare null på displayet. Kan man ikke regulere RPM på papst 120mm X 120mm vifter?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Testet denne saken her etter å ha kjøpt en slik... Fy for noe DRITT! :shrug: Den er ikke brukende til annet enn å måle tempen. Der hvor jeg jobber selger vi slike. Test resultater: Temp alarmen gir noen pip når tempen passerer 44 grader og så piper den atter en gang når den er rundt 55-60 grader. At den piper på 55-60 grader er helt ok, men at den piper på 44 er VELDIG irriterende da min maskin ligger i det området under drift. En annen negativ ting er at den har KUN 1 vifteutgang og hvis du prøver å koble flere vifter til den, ja da går det galt for turtelleren, ikke prøv det... For de som vil bruke firewire og USB på fronten så må kablene strekkes gjennom kabinettet, ut gjennom en slot på baksiden og inn i USB/Firewire portene - BAK MÅL! Dette panelet er en real vits! Ett par positive ting: Fint berlyst display, tar seg bra ut, temp.målingene er ganske rette men der slutter det. En ting om displayet, det er riktig nok fint belyst men det er uleselig skrått ovenfra. Du må nesten se rett på det. Min anbefaling er å se etter noe annet for eksempel: Digital Doc 5 eller Zalman ZM-MFC1 som begge selges av Microplex.no

Lenke til kommentar
Den har bare én viftestyring, men du kan selvfølgelig koble flere vifter til - så lenge den totale effekten holder seg under 15W. Teksten er nå endret for å gjøre dette klarere, og det er tatt med som et minus.

 

Og dette har du prøvd? (Tror ikke det)

Turtelleren for vifta vil få fnatt hvis du gjør dette.

--=Uheldig eier av produktet=--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...