Gå til innhold

Hvilket stativhode egner seg til monopod?


Anbefalte innlegg

Kommentar fra moderator: Innleggene er flyttet fra tråden "Hvor mange blendertrinn "stjeler" polafilter".

 

Latskap er en dårlig oppskrift på gode bilder. Alle

burde ha et polafilter med seg, alltid, samt et graduert gråfilter, firkantet, Cokin P eller Lee feks (du holder det enkelt foran filteret), samt en monopod med kulehode og bra børste. De som har skjønt det vil ta laaangt flere gode bilder. Ikke si at det er for dyrt for da kan du like godt selge speilrefleksen din og begynne med noe annet. Så det så... :thumbup:

 

 

Bruker du kulehode på monopoden din?

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt hva tråden handler om det her men. Ja, en slik fra Manfrotto er jo fin å bruke men jeg synes den tar for lite vekt. Dessuten kan jeg bruke kulehode på min Manfrotto tripod også om jeg vil. RRS lager en mer robust sak også enn den du nevnte.

Endret av peffi
Lenke til kommentar
Btw!

 

Er det egentlig så genialt å bruke kulehode på monopoden, og hvorfor bruker så godt som ingen av fotografene under ol det?

De bruker jo monopod alle som en..

 

Personlig ser jeg ikke helt poenget, men hadde blitt glad om noen kunne forklart + sidene.. :)

Jeg brukte en stund kulehode(Benro KJ-1) på monopod(Benro MC-96 n6), men har etterhvert tatt av kulehodet da jeg ikke liker kulehode på monopod. Smak og behag.

 

EDIT: Leif.

Endret av Djupviken
Lenke til kommentar
Btw!

 

Er det egentlig så genialt å bruke kulehode på monopoden, og hvorfor bruker så godt som ingen av fotografene under ol det?

De bruker jo monopod alle som en..

 

Personlig ser jeg ikke helt poenget, men hadde blitt glad om noen kunne forklart + sidene.. :)

Jeg bruker det etter å ha fumlet med Manfrottos tilt hode. Et godt kulehode stillt inn på "sweet spot" er en drøm å bruke hvis motivet beveger seg mye i høyderetning slik at tilting av selve monopoden ikke er nok. I OL, f.eks ved baneiddrett på lang avstand så vil behovet for tilting være svært begrenset. Derimot vil f.eks fugler tett innpå kreve store utslag for å følge motivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...