Gå til innhold

Asus Eee PC 900 vs. 901 vs. 1000H vs. MSI Wind vs. Acer One


Phataas

Anbefalte innlegg

Det har kommet mange gode små maskiner i det siste, jeg personlig er intresert i en liten maskin hvor harddisk plass ikke er vesentlig.

 

Jeg har sett diverse tester på hastigheten på read/write av filer på Asus 900 vs. 901 og ser at 901 er mye tregere. Vil dette har stor betydning?

 

http://jkkmobile.blogspot.com/2008/07/asus...rite-tests.html

 

Ville jo tro at 901 er kjappere enn 900?

 

901 > 900 pga. vesentlig lengre batteritid.

 

Acer One og MSI Wind har fordel med 80GB harddisk, men "kort" batteritid. Noe større også.

 

Noen som har erfaring med noen av disse maskinene?

Hvordan er det å skrive på de forskjellige? Blir det slitsomt? Hvordan er ytelsen?

 

Ser at 900 og 1000H bruker Celeron M prossesor, Intel Atom > Cel. M?

 

Jeg trenger gode argumenter på vesentlige forskjeller på de forskjellige, gjerne vesentlig forskjell på de med winXP/Linux og hvordan de forskjellige typene (ny/gammel) er innenfor hver serie.

 

Takker for alle svar på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare rette litt på deg:

- 1000H har Atom prosessor, ikke Cel. M

 

Men du kan også få noen svar:

- Den linken du ser på er skrive og lese ytelse på lagringsenhetene, jeg tviler på at du vil legge merke til det...

- Ja, 901 er kjappere enn 900 siden den inneholder bedre deler, men er dyrere.

- 901 og 1000H har svært god batteritid sammenlignet med andre (7-8timer).

- I tilleg till Acer One og Msi Wind har også 1000H har også 80GB harddisk.

- Å skrive på maskinene er en smakssak, jeg anbefaler at du drar i en butikk og prøver de ettersom det er din egen mening som teller mest her, jeg syns det var litt knotete men det var OK, men jeg har bare prøvd eee 900 og Acer One.

- Intel Atom > Cel. M ja fordi den er mindre og bruker derfor mindre strøm, den har også en del bedre ytelse.

 

Min mening er at eee 1000H er den mest attraktive, med 7timer batteritid, 80GB, 10"skjerm og skal ha et godt tastatur. Jeg venter på at den kommer til Norge (jeg har sikkert kjøpt den fra utlandet før den tid :p)

For meg er nr. 2 Msi Wind også pga. visstnok godt tastatur, 80GB, 10"skjerm, men har da dårligere batteritid og dårligere Wlan ytelse.

Så kommer 901 som er veldig lik 1000H men mindre og 20GB HDD.

900 pga gunstig pris

Acer One var aldri noe alternativ for meg siden jeg ikke likte touchpaden, men er mange andre som er hodestups forelsket i den så det er nok en smakssak.

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...