Gå til innhold

Tyrkia eller Kroatia i september?


chiefo

Anbefalte innlegg

(Med Portugal som et alternativ tre).

 

Hva kan dere anbefale i forhold til reiser til disse landa?

 

Jeg ønsker meg en brunere hud når jeg er hjemme etter to uker i utlandet, så sol er obligatorisk. Vi slipper vel unna problemer med hetebølger i september, men det må være "varmt nok". Er Kroatia veldig ustabilt i september?

 

Hva tenker dere om Antalya på all inclusive i to uker kontra en tur til Kroatia og Dubrovnik (og omegn)? Den første frister for meg for det virker som lite stress. Kroatia frister for litt mer variasjon, men så var det om det er varmt nok for bading og soling.

 

 

Hva ville dere valgt, og hva anbefaler dere ellers?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Med Portugal som et alternativ tre).

 

Hva kan dere anbefale i forhold til reiser til disse landa?

 

Jeg ønsker meg en brunere hud når jeg er hjemme etter to uker i utlandet, så sol er obligatorisk. Vi slipper vel unna problemer med hetebølger i september, men det må være "varmt nok". Er Kroatia veldig ustabilt i september?

 

Hva tenker dere om Antalya på all inclusive i to uker kontra en tur til Kroatia og Dubrovnik (og omegn)? Den første frister for meg for det virker som lite stress. Kroatia frister for litt mer variasjon, men så var det om det er varmt nok for bading og soling.

 

 

Hva ville dere valgt, og hva anbefaler dere ellers?

 

Var i Kroatia i begynnelsen av oktober i fjor. Det var helt perfekt! Faktisk var det fortsatt varmere i vannet enn det er i Norge om sommeren! Jeg ville snarere være redd for at det var FOR varmt i september. I august er det i hvertfall DREPEN i hele Middelhavet. Modern var i Dubrovnik i slutten av august i fjor og det var visst så varmt at de ikke orka å se noen ting.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hei hei! eg vil anbefala tyrkia, alanya i september.. Der e veret meir stabilt enn i kroatia. Eg va sjøl i tyrkia i september no, å hadde 30-40 grade kver dag..

Nåken andre eg kjenne har vore i kroatia i september no 2-3 år på rad, å di har hatt drittver dei vekene di va der.

så visst du vil ver sikra finast ver, ville eg satsa tyrkia :)

Der har du sol, strand, uteliv, god mat, Utruli goe og billige shopping muligheter.. Og du har severdigheter, attraksjoner og aktiviteter å finne på, alt itte ka du føle for! :)

Da kan vera meir dyrt i kroatia, siden det ikkje er "typisk" syden land. Lykke til me bestemmelsen!

 

Helsing ei som er utdanna reiselivskoordinator :)

Endret av zesso
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En mulighet er jo å leie leiligheter for en uke eller mer hvor norske er ansvarlige. Så får man en myk intro til miljøet og nordmenn å snakke med om man trenger noe.

 

Er noen bekjente som har leiligheter i Antalya. Skal være fint der. Kan se mer på TyrkiaResort.no.

 

Side Invest er også et prosjekt som driver med masse leiligheter i Tyrkia, særlig i Side.

 

Kan jo se på Tyrkia.no for reisemuligheter =)

 

Håper du finner noe!

Lenke til kommentar

Tyrkia må du reise til om du skal ha det varmt i Septemer måned. Kroatia kan du få regn under hele oppholdet, som sagt, du KAN. Du kan selvfølgelig være heldig og få brukbart vær, men om du forbereder deg på brunfarge osv, anbefaler jeg Tyrkia. Tyrkia ligger tempen på minimum 25-28 grader i September, men som oss, kan du få mye varmere vær, langt over 30 grader, men ingen hetebølge. Vannet er veldig heit, men du blir avkjølt uansett da. I Kroatia ligger vell temperaturene langt under, og du er ikke sikret varme og sol under hele oppholdet.

Det som er litt negativt med Portugal er at temperaturen om kvelden der, er så sinnsykt lav, du fryser virkelig om kvelden. Spørs hvor du er, men der det er turister, er det kaldt om kvelden. Vannet også er veeldig kaldt:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...