Gå til innhold

Sliter med bluescreen og lag med høy fps i spill - Geforce 9800gx2


Dirtykraut

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har problemer med mitt 9800gx2 1GB 600m bla bla.

 

Noe som plager meg en del er den dårlige bilde kvaliteten i spill, lag med høy fps og ytelses problemer, som sagt så skulle skjermkortet ha 1gig men på avanserte intillinger står det minnestrørrelse: 512mb får også følgende melding

 

Denne enheten fungerer som den skal.

 

Klikk Feilsøking for å søke etter feil på denne enheten.

 

Jeg får bluescreens etterhvert i spill selv er ikke kortet så veldig varmt og får error meldinger innimellom.

 

Jeg får ganske dårlig bilde på skjermen, men aner ikke om dette har noe med skjermkortet eller skjermen (skjermen er 4 år gammel) 19' eizo. Tror jo det er skjermkortet, btw har de nyeste driverne.

 

Da jeg kjøpte delene fikk jeg med et defekt hovedkort og som jeg tror var også et defekt 9800gx2... jeg leverte det tilbake til komplett, og deretter fikk jeg svar at jeg får et nytt hovedkort, men skjermkortet var det ingenting galt med så om dere kunne hjulpet en frustrert og litt irritert gamer så hadde det vørt kjempe ;D

 

Mvh meg

Endret av Dirtykraut
Emnetittel var lite beskrivende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluescreens kommer ofte av driverrelaterte problemer. For å dobbeltsjekke om dette er årsakene kan du google feilmeldingen du får eller poste den her. Hvis den viser til en dll-fil så underbygger dette min teori om at det driverfeil.

 

I så tilfelle ville jeg avinstallert driver, lastet ned ny driver og oppdater driver. Last ned fra produsentens webside og sjekk at den tilhører riktig OS og 32-bit hvis det er det du benytter.

Håper dette er til hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg googla skjermkortet ditt og finner følgende specs:

 

Memory Bus: 512

Memory Type: DDR3

Memory Size: 1000 MB

 

Kan det være at det er memory bus du ser på istedenfor size?

Hvis du er sikker på at det står kun 512 mb, så vet ikke jeg noe om dette (hvis ikke også dette kan være driverrelatert). Hvis ingen andre besvarer dette her kan du lage en ny tråd kun med dette som tema.

Lenke til kommentar

9800GX2 er 2x 512MB 9800 kjerner i intern SLI, grunn til at du bare ser 512 kan være at den bare viser 1 kjerne?

Driverne til 9800GX2 er ikke akkuratt verdens beste, kjent problem på nividia formumet. Også micro shutting eller hva nå det het, som gjør at selv om du har høy FPS så får du små laggs. Bilde skal jo være ganske greit selv om du har gammel skjerm, sikker på at du har riktig oppløsing?

Håper det hjalp noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...