Gå til innhold

Total War: command, influence, management osv

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jo at de med mest command reduserer sjangsene for at krigerne flykter og influence er bra for public order osv, men hva er de konkrete tingene som disse gjør? og en ting til: hvor mye experience krigerne har, uten om at de mindre sannsynelig flykter, forbedrer dette f.eks hvor mye de skader osv, eller er det bare noe blacksmith og sånn kan fikse? og jeg lurer også på hva tingene som generalene har i medieval, som piety og loyalty og sånn gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ingen som egentlig vet det. jeg forstår. har spillt spillet siden dagen det kom ut, men jeg har aldri fått en full oversikt over dette :| men hvis det er noen som er må de dele det. plis.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

Har en general mye loyalty så er det mindre sjanse at fienden kan overtale ham til å gå over til dem.

piety er hvor religiøs generalen er.

Skrevet

men hva gjør det at de er religiøse? at de ikke kan bli brent på bålet? kke noe mer? Og de andre tingene?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Jeg vet jo at de med mest command reduserer sjangsene for at krigerne flykter og influence er bra for public order osv, men hva er de konkrete tingene som disse gjør? og en ting til: hvor mye experience krigerne har, uten om at de mindre sannsynelig flykter, forbedrer dette f.eks hvor mye de skader osv, eller er det bare noe blacksmith og sånn kan fikse? og jeg lurer også på hva tingene som generalene har i medieval, som piety og loyalty og sånn gjør?

Tror det varierer fra spill til spill. I enern tror jeg hver stjerne teller 0,4 i Attack og Defence, I Rome var det 0,5 mens i M2TW er det bare i autoresolve, se ellers her: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=161596

Når det gjelder experience så gir 1-3 bronsehaker +1 i attack og defense, 1-3 sølvhaker gir +2, og 1-3 gullhaker gir +3

Religiøsitet slår kanskje inn på hvordan religionen i provinsen påvirker public order.

Endret av magicgunnar
Skrevet

tusen takk. siden det virker som allmenn kunskap, men det er jo nesten umulig å vite

Skrevet

men moral da? det er bare hvor stor sjangse for at de stikker av eller har det også med attack go defence?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...