Gå til innhold

Mobilt bredbånd på Skjernøya i Mandal


Anbefalte innlegg

Neste sommer trenger jeg mobilt bredbånd på hytta (jobbsammenheng), og ICE er helt uaktuelt fordi det her er snakk om å laste ned mange og store filer (mediefiler på fra 250 til 500 megabyte, ofte flere hver dag). Har noen erfaring fra mobilt bredbånd på Skjernøya? Jeg vet dette er ganske snevert, men med så mange brukere som det er her, kan man jo ha flaks...

 

Jeg håper å å få HSDPA med enten NetCom eller Telenor. Jeg har sett at 3G-mobilen min iblant går over på H der ute, men ikke ofte. Men siden jeg skal bruke et Option GT-Max PCMCIA-modem i en server, med ekstern antenne med 11 dB gain (kort pluss antenne ligger på rundt 1000 kroner pluss frakt på eBay, i Norge koster bare kortet 2500 kroner!!!!), regner jeg med å få litt ekstra hjelp. Så har noen brukt NetCom eller Telenors løsninger der ute? For meg har det ikke noe å si hva jeg bruker, jeg kjøper bare et nytt kontantkort og kjører abonnementet fra det.

 

Forresten, jeg har sett å dekningskartene, og NetCom påstår at de har full HSDPA-dekning der ute, men jeg vil gjerne vite det av noen som har hatt det i praktisk bruk før jeg binder meg til en av leverandørene. Sånne dekningskart gjelder ofte i medvind, utforbakke og med kjøttkaker til middag...

 

På forhånd takk (man kan jo håpe!)!

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du kjøper modemet selv, vil det ikke være noen bindingstid - så jeg ville tatt ut ett fritid-abonnement hos netcom og telenor for å teste ut hvem som har best dekning for deg - for deretter å evt. oppgradere abonnementet til fulldøgn og så si opp det du ikke trenger.

Det bør jo gå an å ordne ved en kjapp telefon til kundeservice etter at du har kjørt egne tester.

Lenke til kommentar

Det høres ikke så dumt ut! Vi har faktisk et NetCom abonnement i huset (hadde helt glemt det...), for fruen, hennes søster og hennes foreldre har et felles trådløs familieopplegg, siden det bare er vi som har vanlig telefon nå (vel, Telio IP, men det er nå fasttelefon), og det ble så dyrt å holde kontakte med vanlig mobilabonnement. Så jeg kan faktisk teste med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...