Gå til innhold

utenlands tjeneste artilleri


Jarvis

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Var på sesjon for ca. 1 år sida og sku inn i artilleri i 2010(førstegangstjeneste).

Så har jeg tenkt å prøve å få verva meg tidligere og hørte at det var opptak for artilleri i Juli og Januar, så lurte jeg på om jeg kan enkelt å greit bare joine i januar?

 

Og om det er mulighet for utenlandstjeneste i midtøsten for artilleri, og hvor mange måneder jeg må igjennom her i Norge først for så å få utenlandstjeneste.

 

//Jarvis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

 

Var på sesjon for ca. 1 år sida og sku inn i artilleri i 2010(førstegangstjeneste).

Så har jeg tenkt å prøve å få verva meg tidligere og hørte at det var opptak for artilleri i Juli og Januar, så lurte jeg på om jeg kan enkelt å greit bare joine i januar?

 

Og om det er mulighet for utenlandstjeneste i midtøsten for artilleri, og hvor mange måneder jeg må igjennom her i Norge først for så å få utenlandstjeneste.

 

//Jarvis

 

DU skal først være på setermoen i artilleribataljonen i ett år. Hvis sjefene ser at du er skikket til å dra og det er behov for deg, tilbyr de deg en stilling og du vil starte på en opptreningsperiode som varer i ca tre måneder.

 

HVis du absolutt vil ut så ville jeg nok satset på å å bli artillerijeger. Men sjansene er mindre når det gjelder å dra i utenlandsoppdrag hvis du er i artilleri enn f eks hvis du er i pbn eller 2bn som stiller hele kontigenter. HVis du ikke er fast bestemt på å dra i artilleri, så ville jeg nok kanskje prøvd å få bytta til pbn. Dit skal jeg i januar!

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som dro inn i artbn på onsdag. Han skulle vist prøve seg på artillerijegeropptaket. Send meg en pm om du lurer på noe spesielt, så skal jeg høre med han. Ønsker du info om 2bn eller pbn er det endel tråder om dette emnet her på forumet, men det er bare å sende en pm så skal jeg svare etter beste evne. Har lest meg opp endel info pga innrykket mitt i januar.

Lenke til kommentar

Tullball, artillerisoldater kan brukes til så mye mer enn bare artilleri.

Det er store sjangser - uansett hvor du har din fagkompetanse for å komme seg til utlandet.

Men om du virkelig vil ut så bør du vel satse på noe innenfor logistikk slik at du faktisk drar med deg noe sivil kompetanse oppi alt detta tullet mellom "magasin i, lad våpen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...