Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n finner ikke harddisk etter Win innstallasjon


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemer med PC'n at den ikke booter opp etter første del av innstallasjon av Win XP pro 64bit.. Jeg har Shuttle sn25p, som er 64bit-Ready med dobbelkjerne AMD Athlon 64 3800+ x2.. etter jeg var ferdig med første del av win-install så ville ikke pc'n boote opp.. fikk denne feilmeldingen: "client mac addr: 00 30 1B BB 72 70"

 

setter pris på om noen har noe anelse på va d kan kommer av.. på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... vel "client mac addr: 00 30 1B BB 72 70" er jo ikke en feilmelding da. Den bare forteller deg hva "ID-nummeret" til nettverkskortet (gjetter jeg) ditt er.

 

Basert på det så kan jeg tippe at du har satt nettverks-booting på i boot-menyen i BIOS eller noe sånt (før harddisken, eller uten at harddisken er med i rekkefølgen i det hele tatt). I så tilfelle så kunne det stemt med at du fikk bootet fra CD mens at den neste delen av installasjonen (som krever at den får boote fra den delvis installert harddisken) feiler. Hvis den i stedet da prøver å boote fra nettverket så kunne jeg tenke meg at noe slikt som du beskriver kunne dukke opp på skjermen i stedet. Selv har jeg ikek brukt netverks-bootup noe særlig så jeg kan ikke si med sikkerhet hva som vil stå på skjermen din, men det virker logisk.

 

Sjekk derfor som sagt hvilken bootup rekkefølge som står på i din BIOS. Kanskje det er så enkelt som det :) (I så tilfelle så trenger du bare sette harddisken i rekkefølgen et sted før nettverket)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Etter første del skal den heller ikke boote fra CD, så det er normalt. Hmmm... er det riktig harddisk som står frst ihvertfall (den du installerte OS'et på) ?

 

Det hedde hjulpet å vite hva annet som står på skjermen når du får denne beskjeden om MAC-adresse. Det er vel ikke det eneste som står vil jeg annta?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg husket ikke va som sto der.. så jeg installerte vanlig xp igjen, men d er noe rart me pc'n min så jeg får alltid bedskjed om å legge inn en sp2 cd vær gang jeg prøvd.. jeg har 3 forskjellige å fikk samme bedskje fra alle.. men tenkte jeg skulle installere 64bit igjen slik at den kunne bli fikset.. å nå fungere den som det skal ser d ut som.. kommet til del 2 nå.. (brent ny cd å prøvd å installere på nytt for dere som opplever noe av det samme)

Lenke til kommentar

omg.. tar d tilbake.. fikk samme feilmeldig elr beskjed.. får opp et vindu:

 

Files Needed

 

Some files on Windows XP Professional x64 Edition

CD-ROM are needed.

 

Insert Windows XP Professional x64 Edition CD-ROM

into the drive selected below and then click OK.

 

 

 

tror kanskje d kommer av at den ikke klarer å finne cd-rommet mitt for et elr annen grunn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...