knutinh Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Jeg har nettopp mottatt 2-3 timer med høykvalitet digitaliserte gamle familiefilmer fra 8mm. Filene er i formatet 720x576@25fps, muligens DV-codec(?). Det er naturlig nok endel synlig filmgrain og riper. Spørsmålet mitt er: hva er den beste software/plugin som reduserer slik støy med minimale bieffekter? Jeg ser for meg at noe som jobber både i tid og rom har best forutsetninger, men det gjør ingenting om det koster noen døgn med prosessering. -k
von-schnellfahrer Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Jeg bruker Neat Image. Har positiv erfaring med dette programmet, dessverre er det èn ulempe; man mister EXIF Her er en sammenlikning hvor jeg har tatt et bildet å fjernet støy i Neat Image (t.h.) og et ikke (t.v.) ...
knutinh Skrevet 18. august 2008 Forfatter Skrevet 18. august 2008 Merk at jeg snakker om levende bilder, ikke stillbilder. -k
von-schnellfahrer Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Merk at jeg snakker om levende bilder, ikke stillbilder. -k ååå f**n, beklager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå