Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus M3N-HT Deluxe BIOS-trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter for tiden med PCen til broren min. Har lagt inn nytt oppsett med Asus M3N-HT Deluxe og AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core. Problematikken ligger i at jeg ikke får bootet opp maskinen i det hele tatt. Jeg gikk nå inn på Asus sine sider og fant ut at det er problem med eldre BIOS-versjoner og denne CPUen.

 

PC rebooter haugevis avganger kontinuerlig. Resetta CMOS i håp om at det skulle funke, men nå kjører den litt og rebooter ikke, men bare forblir avskrudd. Hvordan skal jeg få boota opp PCen uten en gammel CPU? Er det sånn at de forventer at du skal kjøpe to CPUer for en PC? En for å oppdatere BIOS på HK og en for å bruke? Er det mulig å få lånt en eldre prosessor for AM2 i butikken?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg sliter for tiden med PCen til broren min. Har lagt inn nytt oppsett med Asus M3N-HT Deluxe og AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core. Problematikken ligger i at jeg ikke får bootet opp maskinen i det hele tatt. Jeg gikk nå inn på Asus sine sider og fant ut at det er problem med eldre BIOS-versjoner og denne CPUen.

 

PC rebooter haugevis avganger kontinuerlig. Resetta CMOS i håp om at det skulle funke, men nå kjører den litt og rebooter ikke, men bare forblir avskrudd. Hvordan skal jeg få boota opp PCen uten en gammel CPU? Er det sånn at de forventer at du skal kjøpe to CPUer for en PC? En for å oppdatere BIOS på HK og en for å bruke? Er det mulig å få lånt en eldre prosessor for AM2 i butikken?

 

Hei!

 

Jeg sliter med akkurat samme problemet selv. Du kan tro jeg er forbanna nå? Dette er virkelig noe Komplett.no (siden det var der jeg kjøpte det) burde ha opplyst om. Ja, faktisk, jeg synes det!

 

Skal ringe de i morgen.. De kan være glade for at de har stengt nå! Regner med at jeg er litt mer rolig i morgen:P

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg sliter for tiden med PCen til broren min. Har lagt inn nytt oppsett med Asus M3N-HT Deluxe og AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core. Problematikken ligger i at jeg ikke får bootet opp maskinen i det hele tatt. Jeg gikk nå inn på Asus sine sider og fant ut at det er problem med eldre BIOS-versjoner og denne CPUen.

 

PC rebooter haugevis avganger kontinuerlig. Resetta CMOS i håp om at det skulle funke, men nå kjører den litt og rebooter ikke, men bare forblir avskrudd. Hvordan skal jeg få boota opp PCen uten en gammel CPU? Er det sånn at de forventer at du skal kjøpe to CPUer for en PC? En for å oppdatere BIOS på HK og en for å bruke? Er det mulig å få lånt en eldre prosessor for AM2 i butikken?

 

Hei!

 

Jeg sliter med akkurat samme problemet selv. Du kan tro jeg er forbanna nå? Dette er virkelig noe Komplett.no (siden det var der jeg kjøpte det) burde ha opplyst om. Ja, faktisk, jeg synes det!

 

Skal ringe de i morgen.. De kan være glade for at de har stengt nå! Regner med at jeg er litt mer rolig i morgen:P

 

Gjennopptar denne tråden !

Har nøyaktig samme problemet selv! Nekter å boote opp, ser tydelig at den resetter seg på cpu vifta.

 

Har dette oppsettet :

Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe, nForce 780a

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB

AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core

 

 

Fortell gjerne om dere har fått ordnet problemet!

 

MVh

ole marius

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg sliter for tiden med PCen til broren min. Har lagt inn nytt oppsett med Asus M3N-HT Deluxe og AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core. Problematikken ligger i at jeg ikke får bootet opp maskinen i det hele tatt. Jeg gikk nå inn på Asus sine sider og fant ut at det er problem med eldre BIOS-versjoner og denne CPUen.

 

PC rebooter haugevis avganger kontinuerlig. Resetta CMOS i håp om at det skulle funke, men nå kjører den litt og rebooter ikke, men bare forblir avskrudd. Hvordan skal jeg få boota opp PCen uten en gammel CPU? Er det sånn at de forventer at du skal kjøpe to CPUer for en PC? En for å oppdatere BIOS på HK og en for å bruke? Er det mulig å få lånt en eldre prosessor for AM2 i butikken?

 

Hei!

 

Jeg sliter med akkurat samme problemet selv. Du kan tro jeg er forbanna nå? Dette er virkelig noe Komplett.no (siden det var der jeg kjøpte det) burde ha opplyst om. Ja, faktisk, jeg synes det!

 

Skal ringe de i morgen.. De kan være glade for at de har stengt nå! Regner med at jeg er litt mer rolig i morgen:P

 

Gjennopptar denne tråden !

Har nøyaktig samme problemet selv! Nekter å boote opp, ser tydelig at den resetter seg på cpu vifta.

 

Har dette oppsettet :

Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe, nForce 780a

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB

AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core

 

 

Fortell gjerne om dere har fått ordnet problemet!

 

MVh

ole marius

 

Det som er problemet er at hovedkortet ikke stotter CPU-en din. Den stotter det naar du faar oppdatert BIOS-en din. Jeg har provd mange forskjellige BIOS-versjoner naa, og den som er stabil med ditt oppsett er versjon 1003, de som er nyere/eldre er veldig, VELDIG ustabile.

 

Hvis du ikke har mulighet til aa laane en CPU (AM2+, IKKE 9850 eller 9950 / disse er ikke kompatible med den gamle BIOS-versjonen) fra en kamerat, maa du sende inn igjen hele hovedkortet. Selvfolgelig vet du, saa har ikke Asus laget dette kortet med BIOS-brikke som man kan ta av! Derfor maa du sende inn hele hovedkortet, hvis du ikke har mulighet.

Lenke til kommentar

Hei! takk for svar, fikk søkt litt rundt å fant det svaret du ga meg nå.

Jeg var så heldig at min romkamerat på kollektivet hadde en am2 CPU , som vi kjører nå.

Så nå får vi lagt in vista, så får vi flashe bios til rett versjon, så får vi sette i Phenom 9950!

 

Skal oppdatere med om dette fungerer, for andre medlemmers glede forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Hei! takk for svar, fikk søkt litt rundt å fant det svaret du ga meg nå.

Jeg var så heldig at min romkamerat på kollektivet hadde en am2 CPU , som vi kjører nå.

Så nå får vi lagt in vista, så får vi flashe bios til rett versjon, så får vi sette i Phenom 9950!

 

Skal oppdatere med om dette fungerer, for andre medlemmers glede forhåpentligvis.

 

Jepp. Men er saa aa si bare 1003 som funker, de andre er saa forferdelig ustabile. Faar haape det virker for deg:) Jeg har nettopp faatt innstallert XP paa denne, endelig! Vista kommer senere.

 

Forresten, hvor varmt er chipsettet paa hovedkortet ditt. Idle i Windows etter ca 15 min? Min er rundt 47 grader IDLE! :(

Lenke til kommentar

Okei. Ja jeg fikk lagt in riktig bios versjon. Å fikk bytta tilbake til 9950 cpuen min. Da fungerte det. Men etter jeg fikk lagt inn Vista, å gjort litt oppdateringer å slik å skal restarte ;

 

Så poster den, går til loadingen av Windows, går så videre til svart skjerm, for så å reboote etter en kort stund.

 

Noen som har en anelse hva som er feil ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Okei. Ja jeg fikk lagt in riktig bios versjon. Å fikk bytta tilbake til 9950 cpuen min. Da fungerte det. Men etter jeg fikk lagt inn Vista, å gjort litt oppdateringer å slik å skal restarte ;

 

Så poster den, går til loadingen av Windows, går så videre til svart skjerm, for så å reboote etter en kort stund.

 

Noen som har en anelse hva som er feil ?

 

Hvilken BIOS-versjon kjører du?

 

Hadde akkurat samme problemet jeg også. Men med BIOS-versjon 1003 forsvant dette problemet. SÅ, etter at dette var gjort satte jeg i alle RAM-brikkene, tok Clear CMOS og startet opp. Gjorde de nødvendige innstillingene i BIOS. Da først fungerte det optimalt. Siden har det ikke vært noen problemer ;)

Endret av Mortex2001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...