Gå til innhold

Alternativ til MSI Wind


T homas

Anbefalte innlegg

Har drevet og tittet og lurt litt på og kjøpe meg en MSI Wind. Men Størrelsen er egentlig ikke veldig viktig for meg og da faller på en måte litt av poenget med den bort (bortsett fra at den er små sexy :!: )

 

Derfor lurer jeg på vilke bærbare det finnes i prisklassen 3-4 tusen kroner som kunne vært noe og sattse på.

Endret av T homas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det ser ut til at Wind går av med seiren her... Tittet litt rundt og har funnet ut at skal jeg opp i en 14-15 tommer skjerm øker vekten til ca. 2,5kg. Tror selv en økning på 1,5 kg vil være veldig markant når denne skal fraktes rundt og jeg trenger jo egentlig ikke bedre specs.

 

Men Hvordan er Acer aspire one iforhold til Wind?

Endret av T homas
Lenke til kommentar

Siden jeg har en Wind vil jeg ikke uttale meg om Acer One.

 

MSI Wind er en fin liten maskin som oppfører seg akkurat slik du forventer deg av en Windowsmaskin, bare at alt er litt mindre og den mangler optisk drev. Ytelsene er bra for de kontorapplikasjonene jeg kjører på den. Tastaturet er bare litt mindre enn det jeg er vant til, og funker bra med mine pølsefingre. Skjermen er i minste laget, men den er skarp og lyssterk. Med 80GB disk er det mer enn nok plass for mitt behov.

 

Alt i ett en utmerket ekstramaskin som er lett å drasse med seg. Men jeg regner med at de fleste som kjøper en av disse småmaskinene har den i tillegg til en stasjonær eller en større bærbar. Jeg ville ikke kjøpt den som hovedPC.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener når du skriver at størrelsen ikke er viktig. Noe av vitsen med disse maskinene er liten størrelse og lav vekt.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Det er ikke veldig viktig for meg at den er liten bare den ikke veier så veldig mye (går hånd i hånd så var litt klønete formelering det der)

 

Men hvordan gjør man det med optisk drev? Hjemme kan jeg jo bare dele den som er på hoved pcen min over nettverket. Men når man ikke har mulighet til dette hvordan skal man da få spilt av f.eks en DVD.

 

Kan man "konvertere" et optisk drev fra en annen bærbar til og bli ekstern ( klumsete forklart men du skjønner sikkert)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Det er ikke veldig viktig for meg at den er liten bare den ikke veier så veldig mye (går hånd i hånd så var litt klønete formelering det der)

 

Men hvordan gjør man det med optisk drev? Hjemme kan jeg jo bare dele den som er på hoved pcen min over nettverket. Men når man ikke har mulighet til dette hvordan skal man da få spilt av f.eks en DVD.

 

Kan man "konvertere" et optisk drev fra en annen bærbar til og bli ekstern ( klumsete forklart men du skjønner sikkert)

 

2 alternativer:

- Ekstern USB-DVD-spiller

- Sett opp trådløst (ad hoc) eller fastnett mot den andre laptopen og del drevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...