Gå til innhold

Arbeidsuke på skolen - Fly


manet44

Anbefalte innlegg

Vi skal ha arbeidsuke på skolen om ikke altfor lenge, og jeg og en kompis har lyst og jobbe med noe som handler fly. Vi vurderer og satse på pilotyrket begge to.

 

Vi bor på Stord, nær Sørstokken lufthavn, men der skjer det jo ikke en j**** dritt.. :(

Så vi tenkte på Sola, Flesland.. Kansje Karmøy. :)

 

Noen tips til hva vi kan jobbe med, og hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å ringe flyplassen(e) som er mulig for dere å være på. Jeg var selv på Kjevik i min arbeidsuke og jeg og en kompis fikk plass der fordi faren hans var pilot i Braathens (den gang det var det) og kjente de på flyplassen godt.

 

Det var en sinnssykt rå uke, men også kjedelig. Vi fikk oppleve hvordan det var å jobbe i luftfarten, og var også med på en flytur fra Kristiansand til Oslo og fra Oslo til Ålesund og tilbake. Selve oppholdet på flyplassen var også spennende. Vi var med på alt fra oppvask til inspeksjon av flyene og rullebanen/takse banene, besøk i tårnet, vaktmester oppgaver og vi fikk også løftet og sortert litt bagasje ;)

 

Det var en moro uke, og den har nok vært en viktig faktor når jeg skulle velge hvilken yrkesgruppe jeg skulle gå mot. Har kommet inn på flyteknikk ved UiA, og skal på opptaksprøve til flygerutdanning ved UiT.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå snakket litt med Norwegian, som var positive. Det er snakk om og være på Sola.

 

Planen er at vi skal være på litt forskjellige plasser på lufthavnen, i forskjellige yrker. Derfor lurer jeg på; hva yrker kan vi prøve hos ut i hos Norwegian, på Sola?

 

Stemmer det at Norwegian har teknisk avdeling for 737 der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...