Gå til innhold

Bk: Kveldskjærlighet i tromsø


Ejrik

Anbefalte innlegg

Bilde er tatt med en gammel nikkor 50mm fra 70' tallet. Ett flott objektiv forsåvidt. Savner bare autofokusen.

Gikk bak dem mens jeg tok bilde. Ikke helt enkelt å finne fokusen med manuelfokus. Var ganske mørkt ut, hvilket ikke gjorde saken enklere. Men selv om bilde er såder teknisk så synes jeg det har en veldig fin stemning. Det var også baktanken bak bilde.

 

post-93677-1218640108_thumb.jpg

Endret av Ejrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette likte jeg godt.

 

Komposisjonsmessig har du fått med både symmetri, diagonal, trekanter, forsvinningspunkt og gyldent snitt/tredeling i ett og samme bilde! Og det attpåtil i halvmørket på frihånd... Jeg ser sågar et 2-tall, og det er jo et fint symbol i tillegg til resten av symbolikken.

 

Jeg liker det du formidler også. Memory Lane dette er for min del, jeg fikk virkelig lyst på en gåtur i duskregnet nå.

 

Litt lysere kunne det vært. Ikke mye, men nok til at beina hans skilles fra skyggen. Det vil fortsatt være sen kveld i bildet. Jeg synes føttene er ganske essensielle her (tendenser til fotfetisjist, Rams?).

 

- Rams

Lenke til kommentar
Kjempekoselig bilde! Det er mye fokus (hihi) på at alt skal være sylskarpt, fint å se at ikke alle er opptatt av det, eller er redde for å legge ut. Fotografering er mye mer enn hi-tech utstyr ;)

 

Akkurat det er jeg så utrolig enig i. Var på en fotoutstilling av Elliot Erwitt for noe dager siden og da gikk det virkelig opp for meg at ting ikke behøver og være teknisk perfekte.

 

Ellers Takk for positiv tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Ååh. Jeg blir sjeldent sentimental av slike bilder, men når jeg sitter her i bare undertrøyen kl halv tre om dagen, med vondt i hodet og skal snart ut for å klippe 8 fuckings mål med plen, samt er tomt for røyk, kjenner jeg virkelig at jeg missuner de som går der.

 

Vakker bildet som ikke hadde noen problem med å få meg til å føle noe. Uskarphet? Hvor? Jeg ser bare sjarm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...