Gå til innhold

Webløsninger for fotografer


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en enkel webløsning der jeg kan legge ut portfolio, litt om meg selv, samt kontakinformasjon. Jeg er på jakt etter noe som er enkelt og greit å bruke, da jeg ikke gidder og bruke timesvis på feilsøking i script ol. Jeg kan godt betale noen kroner for det, men det bør ikke bikke så mye over ett laken (eks. domene og webhotell, da jeg har det fra før).

Jeg har googla litt etter det på veven, men de jeg har funnet har enten vært svindyre, eller alt for fancy, med alt for mye flash animasjoner.

 

Noen som har noen idéer om hvor jeg kan finne noe i den duren?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Er der noen som vet om noe OpenSource løsninger for eget fotonettside, helst noe som funker bra :) det hadde jo vært noe midlertidig.

 

I tillegg så kan jeg vell si at Wordpress med templaten Monotone ikke ser så dum ut, men det er fremdeles en blog, og når jeg testet templaten så hadde den små feil(like etter utgivelsen), men teorien bak den er smått genial.(endrer farge instillinger på siden etter hvilke farger som ligge i (hoved) bildet.)

 

Dette virker relevant her så jeg siterer, så får jeg også svar etterhvert :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg benytter one.com som webhotell leverandør, og de har nå lansert en beta versjon på fotogalleri som er tilgjengelig for de som har webhotell hos dem. JEg har lagt ut en link her http://olsen.rafsnes.com/ . Løsningen er lagt inn med flere templates for utseende etc.

 

Enkelt å laste opp masse bilder i slengen. Man kan også velge hvilken kvalitet man ønsker på bildene som lastes opp. Om man f.eks vil at noen bilder skal være i kun web kvalitet eller for printing.

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids ta ein kikk på PixelPost; Liten og enkel applikasjon til akkurat det du er ute etter. Svært enkel å modifisere design med litt kunnskapar rundt HTML/CSS samt svært enkel i praktisk bruk. Gratis. :)

 

Se der ja, den var ikke så dum. Jeg har sett litt på denne nå, og begynt på noe jeg tror kan bli brukbart. Det var ikke helt slik jeg hadde forestilt meg, men pytt pytt. Så lenge det er så enkelt at folk finner frem i det.

 

Slik ser det ut for øyeblikket: www.hans-christian.no

Har foreløpig ikke laget noe bra system på bildene. Har bare lastet opp noen random bilder jeg fant på denne hardisken, da jeg satt så godt i stolen at jeg ikke gadd å hente den andre eksterne disken.

 

Uansett, takk for gode tips til alle.

Endret av mryia
Lenke til kommentar

Jeg bruker pixelpost, og er meget fornøyd med det.

 

Tips:

 

Sett på autoskalering med en fast pixelbredde og lengde (på denne måten blir det mye finere og mer smooth) Jeg skalerer brede bilder slik at de blir 720px i lengde og jeg skalerer høye bilder slik at de blir 450px i høyde. Dette passer bra også på en 13" skjerm.

 

Helst bør du slå av kommentering, dette må gjøres i innstillinger for hvert bilde. Det er veldig mye spam

 

Lag thumbnails selv, du velger et lite kvadratisk område i bildet hver gang du poster et nytt bilde. Defult thumbnail er ute i hjørnene.

 

Mitt galleri kan du forøvrig se i signaturen :)

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter en enkel webløsning der jeg kan legge ut portfolio, litt om meg selv, samt kontakinformasjon. Jeg er på jakt etter noe som er enkelt og greit å bruke, da jeg ikke gidder og bruke timesvis på feilsøking i script ol. Jeg kan godt betale noen kroner for det, men det bør ikke bikke så mye over ett laken (eks. domene og webhotell, da jeg har det fra før).

Jeg har googla litt etter det på veven, men de jeg har funnet har enten vært svindyre, eller alt for fancy, med alt for mye flash animasjoner.

 

Noen som har noen idéer om hvor jeg kan finne noe i den duren?

 

På forhånd takk!

 

Uten å ha prøvd det sjøl synes jeg www.pbase.com og www.onexposure.net ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...