Gå til innhold

Trenger hjelp ang. trådløst vs kablet nettverk


Fumler

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg har brukt kablet nett nå i flere år og har vært vandt med at trådløst er noe dritt (har tidligere erfaring med at online-spill som CS blir uspillelig med trådløst pga lagging osv).

 

Men nå skal jeg flytte inn i nytt hus, og da får jeg rom i 2. etasje. Veggutakket skal være i 1. etasje.

 

Er det verdt å bruke penger hos montøren vår for å dra kabel helt opp til 2. etasje (jeg spiller mye div. online spill, wc3, cs osv).

 

Enenste gangen jeg har brukt trådløst før er på skolen, og da var det helt på trynet og spille cs og wc3. (nettet var helt åpent, så har ikke noe med det og gjøre).

 

Her er et lite og sinnsykt dårlig bilde jeg snekra sammen :D -> http://bildr.no/view/239259

 

Selve huset er større, men jeg har bare satt sammen den delen som er viktigst, jeg bor da i ROM 1 som er i 2. etasje. ROM 3 er i 1. etasje og modemet er vel ca. 10m unna ROM 1 om man går diagonalt fra rommet mitt og ned til modemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg satte jo opp aksesspunkt ifra Linksys i kjellaren og sette meg i andre etasjen på huset. Fekk litt under halv styrke, men det funka fint det. Me var faktisk 3stk som spelte mot kvarandre på trådlaus og me hadde ingen problem med pingen.

 

Men om du kjenner nokon som har gått på elektro så kan du jo låne dei til å legge opp og koble kabel til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...