Gå til innhold

nybegynner i småspilldesign


Anbefalte innlegg

hei, jeg har lyst til å ha "123-spill" designer på hobbyfronten min, og lurer på om hvor jeg burde begynne. jeg har godt over middels kunskap om data. men ingenting om programering og design osv. er det noen gode programmer som er lett å komme inn i etc.?

 

jeg har allerede en idè til mitt første prosjekt.

 

Savner de gode, gamle dager, da det bare var å skrive GWBASIC fra DOS-prompten. Og da snakker jeg om PC-DOS, og ikke MS-DOS. Da var det lett å komme i gang.

 

Nå for tiden er det ikke lett å være nybegynner, gitt. Men skal jeg anbefale et språk, så må det bli Java.

 

Werner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver selv og lærer meg Java om dagen og selv om jeg ikke egentlig tenker på spill utvikling så kjøpte jeg boka "killer game programming in Java". Har ikke gjort stort mer enn å titte litt her og der i den enda men virker som det er en grei bok å ha i hylla om du har planer om å lage spill i Java.

 

Men du lærer ikke Java av den boka, til å hjelpe meg litt med den biten kjøpte jeg "Head first Java" etter tips her inne en plass og mye gode omtaler. Fornøyd med den også jeg!

 

Også er google min beste venn om det er noe jeg lurer på! Tror ikke du skal satse på å lage noe veldig fancy spill sånn med en gang men..

 

Matte er forresten noe det kan være greit å ha et godt grunnlag i også om man har ambisjoner om spill utvikling!! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...