Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Pavillion dv9000, formatere uten disk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

En kompis av meg har en HP bærbar maskin som han gikk til innkjøp av for et halvt års tid siden. Han opplever nå problemer med pcn; Den får alltid bluescreen etter Windows loadingen. Siden disse maskinene har en systemgjennopprettingsdisk og han ikke har noen viktig data på harddisken, så tenkte jeg at jeg kunne prøve en format for han. Problemet er at han har ingen cd som jeg kan boote fra. Prøver jeg F8 når jeg starter maskinen, så kommer jeg etterhvert fram til en meny hvor jeg kan velge "recovery disk", men også dette feiler. Får en error, og der stopper det.

Jeg har kikket igjennom HP siden, men jeg kan ikke finne en cd tilgjengelig for nedlastning slik at jeg kan formatere. Hvis dere vet hvordan jeg skal gå fram for å gjenopprette denne pc-en hadde jeg vært veldig takknemlig.

Finnes forresten Windows Vista tilgjengelig for nedlastning? Altså en lovlig versjon, gjerne direkte fra Microsoft sine sider. Mtp at det står en Vista key på baksiden av pc-en kan jeg likegreit bare formatere "manuelt" hvis det finnes noen mulighet for det.

Igjen, er takknemlig for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet (endret)

Etter hva jeg forstod sist jeg ringte HP var at du måtte bruke et image fra selve harddisken mens du var inni windows. Noe som selvsagt ikke fungerte for meg når pc-en var over 3 år gammel og ikke hadde sånt da. De hadde heller ikke mulighet for og sende meg en cd med XP på så det var jo ganske dårlig følte jeg.

Det du kan gjøre er og ringe kundeservice og spørre dem om hvordan du skal få det til da.

sentralbordet

teknisk support

jeg ville anbefalt deg sentral bordet for da blir du satt direkte over ditt du skal og kanskje du slipper litt telefon kø.

Jeg vet ikke om microsoft sender ut eller har nedlsasting av vista beklager men kanskje noen andre vet.

Lykke til med formateringen

Mvh donnieakalefty

Edit: beklager og måtte skuffe deg men ser ut som du må inn i windows for og få brent image. Jeg har selv ikke en HP pc med dette så jeg hakke fått testet det i praksis om du ikke må dette.

HP Backup and Recovery Manager

Edit 2: ikke dobbel post

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Fikk til svar i andre tråden at man F11 er knappen for Recovery Manager i bios, så det går uten å være i Windows. Problemet mitt er at jeg blir stoppet av en bluescreen der også idet windows loader. Så jeg er like langt. Avventer litt til for å se om andre har innspill, eller kanskje vet hvor man får tak i en Vista installasjon.

Har forøvrig en Vista plate som er en piratkopi når jeg tenker meg om, men skulle nå helst hatt denne pc-en lovlig da den faktisk har en gyldig lisensnøkkel. :p

Skrevet

Brant kompisen din ut recovery platene den gangen han kjøpte maskinen ?

HP maskinene maser gjerne litt om det de første gangene de startes opp som nye.

Skrevet

Jeg har en hp dv9060 som jeg kjøpte som demovare fra komplett. Da jeg fikk denne, hadde første eier (den var trolig returnert på angrefrist) tydeligvis brent ut backup. Denne kan kun brennes ut en gang, og jeg hadde ikke mulighet til å få ut denne. Jeg ringte til HP, og de sendte meg ny recovery uten noen store problemer. Jeg fikk god service, og måtte ikke betale noe. Prøv en telefon til HP, og kanskje du treffer en kundebehandler i godt humør :o)

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Da må du nok ringe til HP eller Microsoft og spørre pent om de kan sende deg en kopi av vista til deg i den versjonen du har. Du må sikkert oppgi lisens koder og sånne ting når og hvor du kjøpte og kvitteringer eller noe så sender de deg den kanskje.

For vis vennen din glemte og brenne ut cd, og du ikke får brukt de vanlige metodene så har du noen små problemer må jeg si.

Lykke til ivertfall

Mvh donnieakalefty

Skrevet (endret)

I verste fall så har han vel garantien enda, men jeg tenkte bare det var raskere hvis jeg gjorde det for han. Har sett hvordan det går på et slikt pc-verksted, og de haster ikke når de jobber for å si det sånn.

Ellers ringte jeg til HP nå, og ble bedt om å ringe tilbake om 30 minutter pga mye kø.

EDIT: 299kr for recovery platene, så vi får se hva han vil. Om det blir å sende inn til reparasjon, eller å prøve en piratkopi.

Endret av Jan-Erik123
Skrevet

Dersom dere går for recoveryplatene, så vil dere også få med alle

spesifikke drivere og programmer som HP leverer orginalt.

Og til den prisen, så er ikke det så galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...