Nevvis Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 (endret) Vi er en gjeng som spiller WC3 på lan, men vi har alle det problemet at når vi dobbeltklikker/trykker "join", så blir alle knapper grå et par sekunder før vi får melding om at vi ikke får koblet oss til. Det merkelige er at det er en pc som kan hoste uten at vi får feilmelding, men ingen av de andre, selv om oppsett/brannmur o.l. er helt likt. Har noen vært borti lignende? Endret 11. august 2008 av Bushmann
Xolan Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Dobbelsjekk brannmur. Windows Brannmur har det med å snike seg på. Eventuelt Norton som altid er et herk å ha med å gjøre.
Nevvis Skrevet 11. august 2008 Forfatter Skrevet 11. august 2008 Har satt opp den bærbare ved siden av her for å teste, men har ingen brannmur bortsett fra windows sin på noen av dem. Finnes det et program som kan loggføre inn- og utgående koblinger, så jeg kan se om det er noe som ikke kommer gjennom?
aluxez Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 jeg vet nøyaktig hva som er galt. Internettleverandøren din har gitt deg en router med sikkerhets porter, som sperrer. Disse portene er du nødt til å åpne i routeren for at folk skal kunne koble seg til deg, evt dine games. Den raskeste måten å gjøre dette på er å ringe din internettleverandør og spørre om hvordan man åpner porter på akkurat DIN router, eller du kan be de om å gjøre det. Slikt går ann å gjøre fra sentralen.
Nevvis Skrevet 11. august 2008 Forfatter Skrevet 11. august 2008 Det var nok ikke det. Vi spiller nemlig på lan, innenfor ruteren, men jeg fant det ut uansett. 6112 var visst ikke åpen. Det snodige er at jeg kan ikke minnes å ha åpnet denne tidligere, men wc3 virket fint før. Nå virker det igjen uansett!
aluxez Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 ikke for å kverulere, men det var vel porten 6112 i routeren som var stengt? tror jeg mente det du skrev.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå