Gå til innhold

Flytte nettverks-ledninger fra gammel til ny pc


Anbefalte innlegg

Hei

Har bygd/kjøpt en ny pc til mine foreldre som de skal bytte ut den gamle med. De har bredbånd og bredb. telefon koblet til den gamle. Kan jeg bare flytte alle ledningene fra den gamle over til den nye pc'en, eller må det legges inn evt program på den nye?

Jeg kommer på internett gjennom ruteren via en nettverkskabel, men meninga er helst å kaste den gamle pc'en tilslutt.

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er bare og flytte alle kablene fra den gamle til den nye pc-en du trenger ikke innstalere noe som helst for og få det til og fungere utenom nettverks driverne, men vis pc-en er ferdig bygd så er disse innstalert fra før av.

 

Vis det er noe mer så bare spør.

 

lykke til

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

OK, det høres jo greit ut :)

Bygde pc'en selv men tror alle drivere som har med pc'en å gjøre er installert. Jeg trodde kanskje at ruter el modem trengte egne drivere, men det er vel kanskje slik at dette styres fra nettleverandøren(?)

Tusen takk for kjapt svar!

 

Jom-Jom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du trenger ingen drivere innstalert på pc-en din utenom nettverks kort driverne, resten av jobben er programmert inn i modem og rutern din, så du trenger ikke tenke på noe sånt.

 

Alt du trenger og tenke på er at du har en nettverks kabel koblet til rutern din og videre fra rutern inn i pc-en vis du bruker ledning, og bare koble til trådløst via din pc vis du bruker trådløst internett.

 

Alt annet skal nettlevrandøren din ta seg av.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Ja, uten at jeg skjønner hvorfor så stemmer det hvertfall :)

Flyttet ledningene(dvs en ledning) over i sted og alt fungerer topp.

Turte ikke røre noe før du sa det siden jeg hadde sett for meg et leven med tlf brudd og internett stopp.

Tusen takk for svar!

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja kan godt skjønne at du fryktet det værste, vis man ikke er helt sikker på sånne ting så kan man jo forestille seg alt mulig rart sånn som du gjorde. Det er jo også en kjempe fin tankegang at man ikke skal rote rundt med alt mulig rart med mindre man vet hva det er eller har blitt fortalt det.

 

For det kan jo være noe som kan skje eller bli ødelagt på noen måte.

Viktigste er og spørre og så bare vente til du får svar sånn som du gjorde, kjempe bra jobbet av deg.

 

Bare og spørre om det er noe mer.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...