Chad Thundercock Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 1. Per i dag, lønner deg seg å kjøpe dieselbil, hvis ja, hvilken andre positive sider er det med diesel/bensin? 2. Er det nevnverdig mer kraft (akselerasjon) i en turbodiesel VS bensin (orginalt). Sikter hovedsakelig til biltypen VW golf 4. 3. Hvilken av disse to drivstofftypene egner seg best å trimme opp (chippe osv)
spøkelse Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 1. For noen modeller lønner det seg økonomisk med dieselmotor, i andre med bensinmotor. Generelt kan man si at jo større bilen er, jo mer fordelaktig er det med dieselmotor. Bensinmotorer leverer høyere toppeffekt enn jevnstore dieselmotorer. I tillegg er bensinmotoren en enklere, billigere og lettere konstruksjon. Men for mange vil en dieselmotor oppleves mer lettkjørt, fordi man ikke trenger å gire like ofte. De drar godt fra bunn og levere mye effekt på lave turtall. 2. Akselerasjonen avgjøres (teoretisk) ut i fra regnestykket effekt delt på vekt. En dieselbil har vanligvis lavere toppeffekt og høyere vekt enn tilsvarende bensinbil. Den vil derfor akselerere dårligere, hvis begge velger optimalt gir. 3. Den beste VAG-motoren å chippe er vissnok 1.8T.
Kent Touch This Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 3. Så lenge motoren er overladet har du et godt utgangspunkt. Av VAG-motorer på bensinsiden er det vel 2,2T (lages ikke lenger) som er kjent for å være best å trimme.
Chad Thundercock Skrevet 11. august 2008 Forfatter Skrevet 11. august 2008 Hvor dyrt (ca) vil det være å påmontere turbo på en golf? Stemmer det at hvis man velger å chippe bilen opp, vil motoren slites ut langt raskere enn normalt?
spøkelse Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Hvor dyrt (ca) vil det være å påmontere turbo på en golf? Dyrere enn å kjøpe originalmontert turbo. Stemmer det at hvis man velger å chippe bilen opp, vil motoren slites ut langt raskere enn normalt? Kanskje, kanskje ikke. Vent noen år og se.
Chad Thundercock Skrevet 13. august 2008 Forfatter Skrevet 13. august 2008 (endret) Konklusjonene er altså at Golf TDI er best ved trimming, mens vanlig bensin er egnet best til alminnelig bruk? (GTI er ikke aktuelt) Endret 13. august 2008 av dicktator
Forumforumforum Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 ....Stemmer det at hvis man velger å chippe bilen opp, vil motoren slites ut langt raskere enn normalt? Kommer ann på kjørestilen. Konklusjonene er altså at Golf TDI er best ved trimming, mens vanlig bensin er egnet best til alminnelig bruk? (GTI er ikke aktuelt) Turbo-motorer egner seg best til chipping hos golf-modellene. Derav TDI eller 1,8t motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå