Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alarm til gammel bil


Tia

Anbefalte innlegg

I natt ble min Mazda 323 89 modell forsøkt stjålet. Personen klarte det heldigvis ikke og nå har jeg masse som må reparere for å kunne kjøre igjen. Men det jeg lurer på er, siden bilen min ikke har alarm og tydligvis er attraktiv til de som ikke har peil på verdi av biler, er det en alarm ute på markede som jeg selv kan installere i bilen? Har tenkt på å ha sånn motorsykkelalarm som begynner å pipe hver gang noen røren den, men vil gjerne ha noen andre tips før jeg gjør noen nye innkjøp!

 

 

på forhånd takk:)

 

 

Tia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har litt elektronikkunskaper kan du jo bare lage en kobling så hornet aktiveres når noen åpner døren, og sette bryteren på et skjult sted. Også kan du nappe ut lavspentledningen på coilen, så får de ikke startet den uten videre. En ordentlig bilalarm er dyr og er litt arbeid å montere, så hvis du vil holde deg innenfor rimelighetens grenser i forhold til verdien av bilen bør du nok lage noe selv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Og hvis du er skikkelig skikkelig gjerrig kan du kjøpe et sånt lite blinkende lys å ha ved dashboardet + kanskje et alarmklistremerke på ruta så "har" du alarm :)

Lenke til kommentar
Ta ut reléet til bensinpumpen når du parkerer. Men hvem stjeler en gammel Mazda uansett, en som har trodd det var en firedørs Ferrari?

 

Alle alarmer fra Defa etc. kan du innstallere i bilen selv, finnes mange billige alarmer som ikke er FG-godkjente òg. Hvis du er skikkelig gjerrig kan du kjøpe en slik juksealarm. :p

 

 

Var en narkoman som prøvde å stjele bilen min:P Kan hende han bare så en rød bil og regnet med at det var en Ferrari^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...