Gå til innhold

Opera - OpenBox og "spøkelsesprogram"


Anbefalte innlegg

Etter at jeg begynte å bruke OpenBox som standalone WM har opera begynnt å gjøre noe rart av og til.

 

Jeg skal prøve å beskrive dette best mulig. Etter at Opera har kjørt en stund dukker det opp en prosess i Alt+tab lista som heter "Opera" og er uten icon. Dersom men aktiveres kommer det opp et bittelite operaikon med svart bakgrunn på skjermen. Iconet virker tilfeldig plassert. Det er mulig å resize iconets bakgrunn. Når ikonet klikkes blir opera enten minimert eller maksimert.

 

Ved restart av X forsvinner "spøkelsesprogrammet", men kommer tilbake etter at opera har kjørt en stund.

 

Noen som har noen ide om hva dette er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, tipper dette er ikonet som normalt legger seg i "system-baren" nede i høyre hjørnet på de fleste distroer. Det kan stemme med oppførselen (klikk toggler mellom maksimert/minimert) og at det er så lite.

 

EDIT: fant ikke innstillingene for dette i Preferences, men ligger nok i konfigurasjonsfilene til Opera. Disse ligger normalt i "/home/BRUKERNAVN/.opera/", hvor opera6.ini er det mest generelle.

 

EDIT2: huum, dette kan jo prøves:

http://my.opera.com/Tamil/blog/opera-faq#78

kan være litt syntaksvariasjon på linux da men det er jo bare å prøve seg frem i terminalen det. Følgende fungerer her:

opera -notrayicon

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Takk for svar. Hørtes logisk ut. Skal se om jeg får ordnet det etterhvert. La faktisk aldri merke til noe opera ikon i gnome (som jeg har kjørt i mange mange år). Er tydeligvis ikke av den mest observante typen.

 

Det jeg synes er så underlig er at ikonet ikke er der når jeg starter opera, men det dukker plutselig opp etter at opera har kjørt noen timer. Underlig. Derfor blir det litt pes å finne ut om det funker å kjøre det uten ikon.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...