Gå til innhold

Bærbar pc som drar WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg en bærbar pc snart, men trenger litt hjelp. Den skal klare å kjøre WoW smertefritt dvs ingen lagg, decent fps(30+) og middels grafikk(ikke best, men heller ikke dårligst) pris mellom 3-6 tusen. Har lite peil når det kommer til pc, så jeg håper noen kan hjelpe meg. tenkte å bestille kanskje fra psdata eller komplett, men vet ikke hva jeg skal se etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skal være mulig. Du trenger en med 2+ GB ram og et dedikert skjermkort. På min til 5000kr går det også rundt 20 fps i tett befolka ommråder. Men jeg har bare et Nvidia 8400m skjermkort, som er ganske crappy.

Skrevet (endret)
Skal være rimelig god for å finne eg god bærbar til den prisen.

Min bærbare kosta ca 11k, den drar wow på ca ~20 fps.

aha? da er det vel bedre å skaffe seg den til 7-8k som kjører wow i 20-25fps

men careface.. du må nok desverre opp i 5-10 000 kr klassen hvis du skal ha en WoW spillbar laptop er jeg redd

Endret av MrDarkey
Skrevet (endret)

Kommer ann på hvordan du ser på spillbar, min skolepc som er en eldre utgave av en pc som kostet 6000 for et år siden (her snakker vi om at den nye hadde en ekstra kjerne og 1 gig mer ram så er nok relativt billig den jeg har) den drar fint wow den, bare ikke forvent mer enn 10 fps og alt på low, skal sies at jeg har hatt nesten 40 fps i stv, holder for meg siden det jeg gjør på skolen er levle og farme honor uansett :)

Edit: Styr unna acer så holder vel egentlig alle pc'r med 2 gig nå om dagen, styr gjerne unna 8400 og 8600 også, mener det skal være noe driverkluss eller noe slikt med de skjermkorta.

Edit: http://www.hardware.no/artikler/mer_grafik...or_nvidia/54419

Endret av Kuldesjokk
Skrevet
Skal være rimelig god for å finne eg god bærbar til den prisen.

Min bærbare kosta ca 11k, den drar wow på ca ~20 fps.

aha? da er det vel bedre å skaffe seg den til 7-8k som kjører wow i 20-25fps

men careface.. du må nok desverre opp i 5-10 000 kr klassen hvis du skal ha en WoW spillbar laptop er jeg redd

Såpass ja, blir vel noen måneder sparing til da.

Skrevet

jeg kjøpte HP Pavilion 6750 tror jeg, husker ikke helt til 8000kr og da dro jeg wow på rundt 30-60 fps, alt etter hvor jeg var..

Skrevet (endret)
Kommer ann på hvordan du ser på spillbar, min skolepc som er en eldre utgave av en pc som kostet 6000 for et år siden (her snakker vi om at den nye hadde en ekstra kjerne og 1 gig mer ram så er nok relativt billig den jeg har) den drar fint wow den, bare ikke forvent mer enn 10 fps og alt på low, skal sies at jeg har hatt nesten 40 fps i stv, holder for meg siden det jeg gjør på skolen er levle og farme honor uansett :)

Edit: Styr unna acer så holder vel egentlig alle pc'r med 2 gig nå om dagen, styr gjerne unna 8400 og 8600 også, mener det skal være noe driverkluss eller noe slikt med de skjermkorta.

Edit: http://www.hardware.no/artikler/mer_grafik...or_nvidia/54419

skal ikke si at jeg klager over macbook pro`en min med 8600 skjermkort ;D

kjører 30-40 fps med alt på fult midt i shatt ;D

kjøpte denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=80807 til broren min til jul ifjord, funker helt fint til WoW den, kosta ikke mer enn 7500 spenn da jeg kjøpte den.. kjører rundt 20-25 fps i WoW

Endret av MrDarkey
Skrevet
Bare å kjøre max ram det vel? Wow krever mye ram, men grafikken krever omtrent en middels stor gummistrikk?

:D

Men ja, careface - jeg ville tatt godt i når du handler bærbar for WoW. Tro meg, det er ikke morsomt å kjøpe bærbar med formål spilling, du får den levert og du finner kjapt ut at du skulle slengt på noen tusen til for at det faktisk fungerer skikkelig. Jepp - klok av skade ;)

Skrevet

Ja det har vært noen modeller som har hatt problemer med overoppheting av skjermkortet, men skal vel i utgangspunktet være løst vha. en BIOS-oppdatering som regulerer viften på skjermkortet.

Modellen du linker til ser ikke ut til å ha det problemet heldigvis, men skal du være 100% sikker må du nok finne en PC med ATI, som f.eks. denne.

Skrevet

Mine erfaringer er at du trenge ca 1gb ram så er det egentlig nok, og helst med eget dedikert minne til skjermkortet. Jeg tipper du lett finner en laptop til 3-4tusen som drar wow.

Skrevet

Tror ikke du skal forvente deg den beste kvaliteten til den prisen, tror du må belegge deg på i alle fall 7000 for å kjøre WoW på middels med dagens ferdigbygde bærbare. Nå krever ikke WoW like mye som et tradisjonelt spill takket være oppbygningen men litt krever det.

1 Gig ram skulle holde men se om du klarer å blåse det til 1.5 i alle fall, så har du litt ekstra. Skjermkortet er dog det viktigste, de fleste kjører i dag på delt skjermminne så derfor se om du finner en med så mye RAM som mulig eller eventuelt se om du finner en med separat skjermkort minne, vil passe bedre for deg om du skal spille WoW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...