Gå til innhold

Gradient tool kun i sort/hvitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trykker bare på de to fargeknappene i gradientvalget. I den boksen på høyresiden, der er det en liten pil under den sorte delen og en under den hvite. trykk på disse firkantene for å velge farge da....

Skrevet
Du trykker bare på de to fargeknappene i gradientvalget. I den boksen på høyresiden, der er det en liten pil under den sorte delen og en under den hvite. trykk på disse firkantene for å velge farge da....

Jeg trodde dette ville fungere jeg også, men når jeg trykker på disse, går den boksen bort, og denne kommer opp:

Jeg prøver så og trykke for og velge farge der, men ingenting går.

post-110420-1218373607_thumb.png

Skrevet

Er fargemodusen satt til greyscale kanskje? Gå til File --> Document color mode, og velg RGB color.

(Merk at eg ikkje har brukt Illustrator sjølv, men liknande problem har kome opp for Photoshop. Menyvalet fann eg i dokumentasjonen til Illustrator, som ligg på sidene til Adobe.)

Skrevet
Er fargemodusen satt til greyscale kanskje? Gå til File --> Document color mode, og velg RGB color.

(Merk at eg ikkje har brukt Illustrator sjølv, men liknande problem har kome opp for Photoshop. Menyvalet fann eg i dokumentasjonen til Illustrator, som ligg på sidene til Adobe.)

Den stod på Grayscale og jeg skiftet da til RGB, men ingenting skjedde.

Skrevet (endret)
Ta tak i en farge fra Swatches og slipp på enten den svarte eller hvite lille boksen som bestemmer hvor graderingen skal begynne og slutte.

Det fungerte, takk ;)

Endret av Commencal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...