Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan fjerne sprøytemaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært så heldig heldig å få malingsnedfall på bilen i sommer. Antageligvis sprøytemaling fra nærliggende industriområde. Min blågrå bil er full av hvite prikker :( Noen som vet om en forholdsvis enkel og rimelig måte å fjerne det på, både karroseri og vindu?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil sannsynligvis kunne bli fjernet med clay.

Du får kjøpt en "startpakke" på BilXtra. Meguiar's-sak som inneholder leireklumpen og en quick detailer som smøring. Vil koste deg rett oppunder 300,-.

Skrevet

det eg vill ha gjort var å prøve å fjerne det med tynner og vis det ikkje går er det nesten berre å pusse det ned med 500 papir... tynner løyser opp plast så ikkje bruk det på plast xD

Skrevet

Haha, mange gode råd ;)

Gjør som Fredrik sier, bruk Clay. Enkleste er Quick Clay Detailing System (tror jeg navnet er) fra Meguiar's, fås hos mange BilXtra-avdelinger, Jegard Handel og godkjemi.com

Ø

• 4 uker senere...
Skrevet
takker for tips, men nå ordner det seg uten at jeg trenger gjøre noe. vi var flere i samme båt så vi får det fikset på vertet sin regning

Clay er det som brukes i slike tilfeller ja...

Men siden dette nå ser ut til å bli en forsikringssak, så ikke si noe om clay, så får du mest sannsynlig hel-lakkering av bilen... Så tar du pengene isteden, og fjerner dette selv, med clay, IKKE bruk tynner eller slipepapir ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...