Gå til innhold

[Løst] Nokia N82 - Galleri - Bilder og Videoer


Anbefalte innlegg

Jeg er nå, som så mange andre, en stolt eier av Nokia N82. Som så ofte tidligere sagt, dette er virkelig en telefon på sitt beste, og jeg er strålende fornøyd med telefonen, med unntak av ett lite punkt som jeg fremdeles ikke har noen løsning på etter ca 2 ukers bruk av telefonen. Derfor henvender jeg meg nå til dere som sannsynligvis har masse mer erfaring på enn meg, da googling og brukermanualer ikke har løst "problemet" mitt. Jeg vet ikke engang om det lar seg løse. Men vi prøver likevel.

Det blir på engelsk, da jeg foretrekker dette som språk på telefonen, og ikke er sikker på korrekt oversettelse. Håper dette går bra.

 

Dersom du på Nokia N82, åpner opp "Gallery", og videre åpner "Images & Videos", får du opp en standarvisningen av _ALLE_ bilder og videoer du har på telefonen. Jeg vet man kan velge andre "Albums" ved hjelp av "Options - Albums - View Albums". Det som derimot er problemet, er at den åpner opp alle når du går inn der, før du velger Album. Dette er slitsomt, da jeg ofte har MANGE bilder, og da blir dette både tregt og vanskelig å ha med å gjøre. Finnes det noen måte å "omgå" dette på?`Jeg har forsøkt å flytte bildene mellom forskjellige mapper, både på internminne samt minnebrikken, men telefonen scanner jo gjennom _ALT_ og putter dette inn her. Selv om jeg "flytter" ett bilde eller en video til et album, vises den fremdeles i denne standardvisningen som kommer opp.

 

Dersom noen har noen tips eller løsninger på hvordan jeg kunne unngå å få alt dit, så hadde det vært kjempefint. Ting som å f.eks. låse den til ett spesifikt album eller lignende har jeg ikke funnet noen måte å fikse. Det hadde faktisk nesten vært bedre om det ikke var noe der før jeg hadde åpnet album. Håper noen har tips på dette, da det er den eneste irritasjonskilden på en ellers PERFEKT telefon for meg.

 

MVH

Kenneth

Endret av Vang1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

options -> organize -> move to folder (eller hva den engelske utgaven blir) når du har valgt et eller flere bilder i galleriet. de er ikke "ekte" mapper som de på minnekortet men interne mapper for organisering

Lenke til kommentar

Jeg antar at det du her snakker om er det jeg nevner som "Albums". Jeg har allerede dytta bildene inn i denne typen "virtuell" sortering, men fremdeles så kommer alle bildene opp når jeg åpner opp galleriet, og jeg må inn å velge ett album før jeg får dette sortert på en skikkelig måte. Problemet er som sagt at siden den åpner alle bildene på første, så går dette sakte, og enkelte ganger låser også telefonen seg pga. dette. Jeg har nå forsøkt å bytte minnekort, uten at dette hjalp.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg mener å ha skumlest mesteparten av den tråden, men da har jeg tydeligvis bommet på akkuratt det der både i søk og skumlesingen. Man blir nok desverre litt sliten etter 50 sider med poster. Men da har jeg fått en løsning på problemet mitt. Tusen takk for svaret.

Da anser jeg saken som løst. :)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg mener å ha skumlest mesteparten av den tråden, men da har jeg tydeligvis bommet på akkuratt det der både i søk og skumlesingen. Man blir nok desverre litt sliten etter 50 sider med poster. Men da har jeg fått en løsning på problemet mitt. Tusen takk for svaret.

Da anser jeg saken som løst. :)

Du kunne kansje fortalt til oss andre hva løsningen var så vi slipper å lese de samme 50 sidene :) .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hmm, jeg mener å ha skumlest mesteparten av den tråden, men da har jeg tydeligvis bommet på akkuratt det der både i søk og skumlesingen. Man blir nok desverre litt sliten etter 50 sider med poster. Men da har jeg fått en løsning på problemet mitt. Tusen takk for svaret.

Da anser jeg saken som løst. :)

Du kunne kansje fortalt til oss andre hva løsningen var så vi slipper å lese de samme 50 sidene :) .

 

 

hvis du hadde klikket på linken hadde du sett a t den går til en spesifikk post, som avklarer saken

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Hmm, jeg mener å ha skumlest mesteparten av den tråden, men da har jeg tydeligvis bommet på akkuratt det der både i søk og skumlesingen. Man blir nok desverre litt sliten etter 50 sider med poster. Men da har jeg fått en løsning på problemet mitt. Tusen takk for svaret.

Da anser jeg saken som løst. :)

Du kunne kansje fortalt til oss andre hva løsningen var så vi slipper å lese de samme 50 sidene :) .

 

 

hvis du hadde klikket på linken hadde du sett a t den går til en spesifikk post, som avklarer saken

Ah, så jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...