Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor ofte fylle på motorolje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er forskjell på motorolje og totaktsolje. Motorolja smører girkasse, drev og clutch osv. Totaktsolje smører sylinderen.

 

Hvis trådstarter tenkte på totaktsolje så skal jo det fylles på når det begynner å bli tomt

Jeg tenkte på motorolje..er det lurt å fylle på? Jeg kan jo ikke se hvor mye det er oppi?

Lenke til kommentar

Girolje smører girkassen, clutch mm., den skifter du etter noen hundre mil(se service hefte). Det står i manualen hvordan du skifter oljen. Lett forklart kjører du deg en tur på 15min, skrur ut en bunnskrue på girkassa, da vil det renne litt olje ut, så skrur du opp fylleskruen, da renner alt ut. La det renne noen minutter, ta i bunnskruen, fyll på olje(står i manulen hvor mye), ta på toppskruen.

 

Motorolje/totaktsolje fyller du etter hvert, den smører stempelet.

Lenke til kommentar
Girolje smører girkassen, clutch mm., den skifter du etter noen hundre mil(se service hefte). Det står i manualen hvordan du skifter oljen. Lett forklart kjører du deg en tur på 15min, skrur ut en bunnskrue på girkassa, da vil det renne litt olje ut, så skrur du opp fylleskruen, da renner alt ut. La det renne noen minutter, ta i bunnskruen, fyll på olje(står i manulen hvor mye), ta på toppskruen.

 

Motorolje/totaktsolje fyller du etter hvert, den smører stempelet.

 

Jeg har fylt motorolje jevnlig. Men aldri skifta/fylt på girolje.! Må vel skifte den ut snart..for det kan vel ikke være så mye igjen nå? Har jo gått 4500km

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...