Gå til innhold

E8400 overklokkings problemer


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har litt problemer med og overklokker min E8400

 

Alle jeg har sett klarer 4ghz lett, men jeg sliter med 3.8 atm

 

Vet det ikke er rammen som stopper meg for den klarte orthos i 5 timer på hastigheten jeg kjører den på for og få 4 ghz.

 

Har load temps på rundt 70c med orthos siden pumpa til vannkjølinga tok kvelden så venter på en ny..

Men det store spørsmålet mitt er: Har temås virkelig så mye og si på stabilitet?

 

Har ett p5q deluxe hvis det hjelper..

 

Minnet er Corsair pc6400 (som sagt tviler jeg STERKT på at det er disse som begrenser meg da jeg klarer fint orthos med disse på 450mhz)

 

EDIT: steppingen er c0 (Q818a215)

Endret av the_bitch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er ikke mulig for alle cpu-er og nå 4ghz for eksempel om naboen din når 4ghz og dere har alt likt så kan det fortsatt hende at din cpu dør ut på 3.6ghz det er uheldigvis sånn det er.

 

Har du husket og stille opp volten så cpu-en din så den "koser" seg med riktig volt og multiplayer? så du har funnet maks FSB?

 

MiniGuide: Hvor langt overklokker prosessoren min?

Guide

 

Shamino sin video guide forteller deg om volt settings og hvordan du skal gjøre det riktig, så kan være en ide og se den så får du lært litt mer. Det er ikke for ditt hovedkort men det er fortsatt nyttig og vite det som han snakker om.

Shaminio overklokkings guide

Lykke til

edit: fikset link

edit 2: la til info

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Joda, vet at ingen prosessorer er helt like

Er mest vandt til amd socket 939 klokking, men ja, skal teste litt med max fsb osv

 

Takk for fin guide :)

 

Den guiden hjalp utrolig mye, skjønte hva masse av de voltagesene gjorde.

Sitter og tester på 500 fsb nå, tror det er rundt max, boota ikke på 540, og faila raskt på 530.

Endret av the_bitch
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Bare hyggelig og kunne hjelpe jeg brukte selv shamino sin guide for jeg har samme hovedkort som han tester med og jeg fikk 450 FSB på quad q6600. men jeg hakke overklokket høyere enn 3.6 for målet mitt var 3.6ghz stabilt og når jeg nådde det så jeg ingen grunn for og gå særlig mye mer

 

Vis den ikke vil boote så må du enten gi mer volt eller bare godta det, jeg anbefaler deg bare og godta det for vis du gir for mye volt kan du ødelegge cpu-en din og det ekke så kult.

 

Jeg så på guiden ganske mye og skrev ned alle tallene og infoen han snakket om så gikk jeg inn i bios og prøvde å gjøre det samme til jeg nådde 3.6 ghz stabilt.

Lykke til med overklokken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...