Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil PC, noe seriøst gærnt?


Anbefalte innlegg

Det begynte for noen måneder siden. sitter og spiller også plutselig blir skjermen sort i noen få øyeblikk og hakker litt. når ting fortsetter igjen har 80% av alle teksturer byttet plass (:S) feks (cod4) veggene blir dekket av gress, kumlokk er blitt sky tekstur (cs:s) glock tekstur på veggen. dette har forverret seg etterhvert.

 

nå kan det skje når jeg bare er på skrivebordet, det blir sort i et øyeblikk men så fucker ikke pcen seg opp til jeg starter et spill da.

 

reinstallerte windows, det funket fint i 2 dager men så starta jeg crysis. fikk bare sett litt av introen til historien så fuckan seg igjen, restarta pcen og fikk en melding om at windows manglet en DDL fil. dette fikk meg til og tenke at harddisken kanskje slet med og lese. tok ut den og installerte windows på en annen harddisk. men har fortsatt problemet med at den fucker seg ofte. (ettersom det var en gammel harddisk)

 

håpløst irriterende, men det virker som den ikke fucker seg mens jeg spiller cod4 mer, men den fucker seg ofte kort etter at jeg har gått ut av cod4.

 

har også prøvd og bytte ut skjermkortet med et identisk et, fortsatt samme problem. mistenker hovedkortet.

 

Asus A8N5X

8800gts 320mb

SB audigy 2

AMD athlon X2 4200+

 

ingenting er overklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det har fungert bra tidligere og henger seg opp nå, så er det mest sannsynlig hardware feil. Har du prøvd å feilsøke inne i maskinen?

 

1. Hvilken PSU bruker du?

2. Kjekk alle kabler!

3. Kjekk temperatur ved full load i windows.

4. Kjør memtest, Minnetest.

 

Gjør dette i første omgang.

Lenke til kommentar
Hvis det har fungert bra tidligere og henger seg opp nå, så er det mest sannsynlig hardware feil. Har du prøvd å feilsøke inne i maskinen?

 

1. Hvilken PSU bruker du?

2. Kjekk alle kabler!

3. Kjekk temperatur ved full load i windows.

4. Kjør memtest, Minnetest.

 

Gjør dette i første omgang.

 

PSUen er relativt ny, 550w LC power Silent Giant

kabler sjekket.

temperaturer er som det alltid er vært, sjekket flere ganger.

Memtest kjørte ok.

Lenke til kommentar

Hvis PSUen er relativt ny og problemene har oppstått i den senere tid er det vel logisk å anta at det er noe galt med PSUen? Gir den korrekt spenning?

Prøv med en annen og se om det hjelper. Noen spill liker ikke mere enn 2GB minne så hvis feilen kommer kun når du spiller må du sjekke dette også.

Hvis hovedkortet er gammelt kan kjølepastaen på prosessoren og på NB chipen ha tørket inn. Demonter begge og sjekk at spesielt NB chippen ikke blir for varm.

 

Sjekk hendelseslisten i kontrolpanelet å se hvilke feilmeldinger som ligger der. Det kan gi bedre innsikt i hva som foregår..

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

problemene begynte en god stund etter jeg fikk PSUen, skal tvinge frem den "rare" crashen og se event, NB chipen?

 

Hovedkortet begynner kanskje og dra litt på årene (kjøpt 2005-2006 tror jeg) men har byttet CPU, skjermkort og satt i litt mer ram siden den gang, så pastaen er det ikkenoe gærnt med.

Lenke til kommentar

The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was 8007041F from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error.

 

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

er ikke helt sikker, på at det kommer av "crashen" men ser sånn ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...