Gå til innhold

Treg videoavspilling fra dataminne på N95


Anbefalte innlegg

For kort tid siden kjøpte jeg meg N95 8gb og er generellt veldig fornøyd med telefonen.

 

Men jeg har lagt merke til nå en meget plagsom feil, og lurer på om det er noe jeg skyldes, eller om det er noe galt med min telefon, eller om dette er generellt.

 

Dette går spesiellt på videoopptak funksjonen, nå har jeg ikke testet det så veldig godt enda, men når jeg tar opp film i høyeste kvalitet til "dataminnet", begynner videoen å lagge, både under opptak og under avspilling.

 

Det hjelper heller ikke å kopiere en film tatt til "dataminnet" over til "telefonminnet", da den fortsatt lagger etter avspilling fra "telefonminnet".

 

Det er IKKE et problem når man filmer rett til "telefonminnet", da lagger det ikke, og selve lagringen etter filmingen går mye fortere, ca et sekund her mot 10-20 på et halvt minutts film til "dataminnet"

 

Jeg har også lagt merke til når jeg bruker Divx mobile player som henter film fra "dataminnet" lagger den etter en kort stund.

 

Det tar også utrolig lang tid å overføre filer fra pc til "dataminnet" via usb kabel.

 

Derfor over til spørsmålet:

Kan dataminnet være ødelagt og tregt i forhold til sånn det egentlig skal være, og er dette noe jeg bør bytte telefonen for?

 

Takker på forhånd for svar

Endret av -Olsen-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert FW? Hvis du har, så er det mest sannsynelig der feilen ligger. Har hørt om andre som har fått samme problem etter at de oppgraderte til v20, men det skjer visstnok bare med enkelte. Tror det har noe å gjøre med hva som er installert på telefonen fra før.

 

Uansett så forsvinner problemet dersom du formaterer dataminnet.

Lenke til kommentar
Har du oppdatert FW? Hvis du har, så er det mest sannsynelig der feilen ligger. Har hørt om andre som har fått samme problem etter at de oppgraderte til v20, men det skjer visstnok bare med enkelte. Tror det har noe å gjøre med hva som er installert på telefonen fra før.

 

Uansett så forsvinner problemet dersom du formaterer dataminnet.

 

Jeg har ikke oppdatert den. Når jeg kjørte oppdateringsprogrammet sto det at det var nyeste versjonen som var installert. Skal formatere dataminnet når jeg har tid.

 

PS: hvis jeg kopierer ut alt jeg har der, for så å kopiere det inn igjen, vil det fortsatt være et problem?

 

Skjønte ikke om problemet ble løst ved selve formateringa, eller ved å fjerne filer som ikke er helt korrekte!

Lenke til kommentar

Videoopptak og avspilling med innebygde programmer går bra nå etter formateringen, og kopierte alt over igjen..

 

Divx playeren henger fortsatt på vanlige fullfilmer..

Men kan kanskje ikke klages på siden dette ikke er lagd av nokia selv...

 

Men tok ca 50 min å kopiere 1.2 gb fra xp til mobilen etter formateringen, syns det var drøyt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...