Gå til innhold

Problem med Amorok/ Asus Eee


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ikke noen spesifikke feilmeldinger?? Har akkurat fått min maskin og merket at Amarok bruker oss istede for alsa. De medfølgende wma filene spilte av uten problemer når jeg byttet til alsa. oss behøver full tilgang til lydkort mens alsa lar lydkort spille av fra flere kilder samtidig. Gå på innstillinger -> sett opp musikkavspiller -> Lydmotor. Xine virker ok, velg alsa fra nedtrekkmeny for lydavspillingstillegg. Kanskje det løser problemet ditt?

Lenke til kommentar

Det hjalp ikke :(

 

Dette er feilmeldingen jeg får:

 

xine-engine påstår at den ikke kan spille av MP3-filer.

 

Du vil muligens ønske å velge en annen motor fra Konfigurasjonsvinduet eller undersøke installasjonen av multimedia-rammeverket som den nåværende motoren bruker.

Jeg har ikke rørt noen av instillinger på dette programmet, og i staten spilte den av alt, men bare plutselig dukket denne feilmeldingen opp :(

 

EDIT: La til quote

Endret av Erik?
Lenke til kommentar

Litt kult at en får norske feilmeldinger....

 

Kan du spille av .wma eksempelfilene i Amarok?

 

Music Manager er en grafisk fronted for XINE motoren (settings ->config music manager ->engine på engelsk).

 

Virker som om Xine ikke virker skikkelig.

En mulighet er selv om det ikke er sannsynlig, at en har valgt feil Output plugin.

I ovenstående sti vil en finne mulighet for å velge XINE output plugin. På min 900 er den satt til ¨Autodetect¨.

 

Ellers skal det være mulig å reinstallere Music Manager/amarok ved å åpne et terminalvindu, starte pakkehåndterer/Synaptic med ¨sudo synaptic¨ og først avinstallere og så reinstallere Amarok eller Music Manager. Krever at maskinen er koplet til Internet.

 

Kanskje det vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...