Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

treg nettverksrespons i XP


Anbefalte innlegg

jeg har problem med treg nettverksrespons når jeg arbeider med zip filer på nettverket.

f.eks hvis jeg skal kopiere eller åpne en zip fil i nettverket fryser (svarer ikke) utforsker.

nettverket er kablet og det gjelder på alle nettverkene jeg har testet. jeg antar derfor problemet er knyttet til min maskin. Samtidig har jeg ikke det samme problemet når filen bearbeides lokalt på maskinen.

 

Jeg har testet med å slå av alle programmer som virus, brannmur, etc uten at det hjelper

jeg må avslutte utforsker i oppgavebehandler for at ikke hele maskinen skal gå i stå.

når utforsker ikke responderer bruker ikke maskinen spesielt med mye ressurser heller ...

 

er det noen som har ide om hva det kan være?

 

jeg sitter på en Dell Inspiron 6400

Intel T2050 1,6 GHz

2 GB RAM

XP SP2 Home

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan være at internettlinjen er for treg for og sende komandoene over nettverket så det blir lagg i oppgaven du prøvde på.

 

Hvordan er det vis du prøver og gjøre det på en annen pc over nettverket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Det fungerer bra ved bruk av andre pc'er.

 

Sitter på en 10Mbit Internetlinje så jeg tror ikke det er årsaken. Men, hvordan får jeg sjekket problem knyttet til lagg?

prøv og ping pc-en du skal ha kontakt med.

trykk start --> run --> skriv cmd --> ipconfig/all

 

Så skriver du: ping ip adressen vil du pinge.

Så ser du om pakkene kommer fram for vis ikke kan det være at den ikke får kontakt med hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Alt fungerer normalt .....

Kan være noe galt med oppsettet ditt som gjør det eller pc-en du prøver og gjøre oppgaven på blir for belastet så den ikke klarer og få det til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja må være noe lokalt da siden det ikke belaster så mye,

har du noe antivirus eller brannmur som kanskje sperrer?

jeg vet at zone alarm er utrolig bra program men vis du setter det opp feil så sperrer du fort utrolig mye.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...