AtleBer Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Har støre problemer med min pc for tia. For ca en uke sia fikk jeg opp masse bluescreens. jeg ringte komplett support og de ba meg sende in mine minnebrikker. Så jeg gjorde det, og fikk vite de var defekte. jeg fikk penger tilbake og gikk og kjøpt meg 2 nye brikker av samme merke. Jeg formaterte disken, og instalerte vista på nytt. Alt gikk helt greit, lasta ned drivere anti virus osv. så laster jeg ned cod 4. det gikk også greit. men så... Da jeg starter spillet og skal joine en server for jeg akkurat samma bluescreens som jeg fikk før, med mine gamle minnebrikker. Hva i huleste kan det være? Er det noe hardware virus? Er det kanskje noen av driverne? Kan det være usb musen eller tastaturet mitt? kan det være noen av delene i pc'en som er skada? Her er de 2 forskjeldige bluescreen-meldingene: 0x000000A 0x00000050 Har google litt på de feilmedlingene selv, men finner så utrolig mulig ulikt info. Tusen takk for hjelpen!
Svenni212000 Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 Det kan godt være Hovedkortet som ikke liker dine minnebrikker. Dette kan ordnes ved å kjøpe Ram fra en annen produsent, og kan ofte også fikses med en BIOS oppdatering. En ide er å bruke Crucial minnevelger til komplett. Ellers ville jeg utført en kontroll og format. - - Last ned og brenn ut en kopi av Ultimate Boot CD Kjør 2 runder extended tests med Windows Memory Diagnostic Kjør 2 runder med Memtest 86+ Kjør full test med HDD produsentens diagnoseverktøy (inkl. søk over diskoverflaten) Test CPU med eksempel x86test eller annet CPU Test program som følger med UBCD. - - Ta nå runden og last ned nyeste og orginale drivere til dine PC komponenter. Du kan også nå benytte sjansen til å laste ned patcher til dine PC spill. Du har også nå muligheten til å laste ned nyeste versjon av programmene du bruker. Det er ikke ofte, med det er ikke alle programmer som er like komfortable sammen med Vista. Nero 7 er et eksempel. - - Ta nå backup av alle filer du vil beholde. Ashampoo Burning Studio Free har et brukbart Backup program innebygget. PS: ikke lagre på samme harddisk, lagre på DVD(er) eller ekstern harddisk. - - Start opp UBCD igjen, og kjør Active@ KillDisk Free Edition. Blank så ut hele harddisken, slik at du kan starte fra skratch. - - Opprett ny(e) partisjon(er) og installer Vista på nytt. - - Installer drivere. - - Kjør Windows update og få med "alle" oppdateringer - - Installer programmer Liste over gode Freeware og OpenSource programmer til Vista avast! -eller- AVG Antivirus Ad-Aware 2008 -og/eller- Comodo BOClean : Anti-Malware Ashampoo Burning Studio Free Media Monkey Ashampoo Magical UnInstall -eller- Revo Uninstaller FastStone Image Viewer Paint.NET Comodo Firewall Defraggler -og/eller- AusLogics Disk Defrag AusLogics Registry Defrag Recuva TrueCrypt Foxit Reader OpenOffice.org 7z Heidi IE Eraser Ashampoo StartUp Tuner 2 Ashampoo ClipFinder CCleaner GOM Player QuickTime Alternative (lite versjonen) Real Alternative (lite versjonen) Vista Codec Package (32-bit versjonen for både 32 og 64-bit versjonen av Vista)
PerB Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 Søk med 0x0000000A Vista(NB! en null mer enn du anga) ga mange tilslag: http://www.google.no/search?hl=no&q=0x...3%B8k&meta= Ser også ut til å kunne trigges på Vista (uten SP1) med mer enn 3GB Ram. Bruker du XP kan det være er driverproblem. Men uansett kan du trygt kjøre et minnetestprogram. Last ned UBCD, brenn ut på CD og start maskinen med den og kjøre minnetesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå