Gå til innhold

Åpne linker i vb 8 nettleser


Anbefalte innlegg

Har googlet, prøvd, prøvd og googlet i timesvis nå!

Problemet er som Topic'n sier. Jeg lager en webbbrowser. Saken er når jeg klikker på linker på nettsider så åpnes det i min standar browser (IE). Jeg vil at det skal åpnes i MITT program!

 

Ser det er flere som har lignende problemer, men fant aldri noe svar i tidligere tråder! Virker som dette er et ganske avansert problem? isåfall hadde det vært flott med en mini guide av noe slag!

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det fungerer ikke! Uansett så må jeg gjøre det fra PROGRAMMET MITT, ikke fra IE. Fordi jeg blir ikke den eneste som skal bruke prammet og det må fungere på alle pcene!

 

Du må gå igjennom HTML'n i webbrowseren og bytte ut target="noe" med target="_SELF". Hvis det er javascript window.Open() må du også bytte ut parameteret.

Lenke til kommentar

Tøv. Det er ikke en HTML-greie, dette.

 

Dette handler om hvordan Windows håndterer filtyper/lenker. Du må registrere programmet ditt i registeret som det programmet som skal starte når lenker kjøres. Microsoft har garantert dokumentasjon om det. Du bør ikke gjøre dette på måfå, men heller følge Microsofts anbefalte praksis. Det handler om å endre verdier i den store Classes-mappa etc.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Når en nettleser skal åpne linker, så skal uansett ikke eksterne programmer åpnes. Det skjer ikke at hvis jeg i IE (WebBrowser kontrollen = IE) trykker på en link, så åpnes FireFox. Det skal ikke værenødvendig å registrere programmet ditt for å få dette til å fungere.

 

Jeg vet ikke noen løsning på problemet, men jeg regner med at det finnes en event som gjør at du manuelt kan redirekte link trykk til din egen browser.

Lenke til kommentar
Tøv. Det er ikke en HTML-greie, dette.

 

Dette handler om hvordan Windows håndterer filtyper/lenker. Du må registrere programmet ditt i registeret som det programmet som skal starte når lenker kjøres. Microsoft har garantert dokumentasjon om det. Du bør ikke gjøre dette på måfå, men heller følge Microsofts anbefalte praksis. Det handler om å endre verdier i den store Classes-mappa etc.

 

Tøv :tease: Dette gjaldt jo linker som ble trykket fra browseren i programmet han hadde lagd.

 

Jeg vet ikke noen løsning på problemet, men jeg regner med at det finnes en event som gjør at du manuelt kan redirekte link trykk til din egen browser.

 

Riktig. Derfor jeg foreslo å endre html'n :)

Lenke til kommentar
Tøv. Det er ikke en HTML-greie, dette.

 

Dette handler om hvordan Windows håndterer filtyper/lenker. Du må registrere programmet ditt i registeret som det programmet som skal starte når lenker kjøres. Microsoft har garantert dokumentasjon om det. Du bør ikke gjøre dette på måfå, men heller følge Microsofts anbefalte praksis. Det handler om å endre verdier i den store Classes-mappa etc.

 

Tøv :tease: Dette gjaldt jo linker som ble trykket fra browseren i programmet han hadde lagd.

 

Da må jeg ha misforstått, men han sa han laget en webbrowser.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det så har han laget en nettleser og når han trykker på lenker på sider som er åpnet i HANS egen nettleser så åpnes de i den nettleseren som er registert i Windows.

 

Dette løser du vel ikke med HTML.

 

Poenget er jo akuratt at HTML'n inneholder TARGET="_blank/etc". Så eneste måten jeg ser er å endre HTML'n. Dette kan gjøres med browserobjekt.Document objektet i WebBrowser kontrollen.

 

Linkene åpnes jo IKKE i stanard nettleser. De åpnes samme nettleser som linken de ble trykket i. Siden programmet hans bruker WebBrowser kontrollen i .Net som egenlig er IE vil sidene bli åpnet i IE. Om han har stanard nettleser til FireFox vil fortsatt sidene bli åpnet i IE siden de er trykket på fra hans applikasjon....!

Endret av jorn79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...