Gå til innhold

Ønsker anbefaling på kabinett og vannkjøling


Anbefalte innlegg

Skal sette opp en gamer pc for en konfirmant. Han insisterer på vannkjøling. Hadde tenkt å bruke "ferdigpakka" Thermalttake Kandalf LCS (trippel radiator, 500 l/time), men ingen norske nettbutikker greier å levere den ser det ut til. Har venta 5 - 6 uker nå :-(

 

Trenger derfor anbefaling både på komplett vannkjøling og kabinett som fungerer godt med denne løsningen. I tillegg bør kabinettet se litt "kewlt" ut. Han er jo bare 15 :-p

 

Skal kjøle kun CPU (Intel Q9450) i utgangspunktet, men har tenkt å klokke den litt.

 

Finner mange lekre kabinetter, men er usikker på hvilke som egner seg for vannkjøling. Vil helst slippe å montere radiatorer på utsiden av kassa. Lurer også på om det holder med dual radiator for å kjøle cpu'en.

Er ikke på jakt etter high end utstyr, til det holder nok ikke budsjettet, men kan kanskje strekke til ca 3 store for hele pakka (Kandalf LCS koster ca 2500,-)

 

Alle anbefalinger tas imot med stor takk!

 

(/)yvin:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hey...

 

Du sier du skal lage vann-kjølt pc til 3 høvdinger, kabinet og kjølling, hmm vil si du sliter kansje litt da. Jeg kjøler selv med vann, men kansje i high-end skalaen. Men jeg kan anbefale deg et par nettsider som jeg selv bruker så kansje du finner noe alikevell.

 

Microplex.no (case moding)

Komplett.no (komplett er komplett)

Aquacomputer.de (vann saker, disse har også et ferdig lian-li vannkjølt kabinett)

Lian-Li.com (kabinett produsent, som finnes igjen andre data-sider)

 

Jeg selv brukte disse sidene for for all data opplegg da jeg bodde i norge, i dag bruker jeg..

 

Gamersware.de (case modding)

Aquacomputer.de (vann-kjøling)

Alza.cz (data komponenter)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vcore.dk har et bra utvalg av ferdige kabinetter med vannkjøling

 

De trekker fra moms ved bestilling, så prisen blir den samme etter tollbehandling i norge (+ tollgebyr på 200nok for kjøp over 1000nok).

 

Her får du kun kvalitetskomponenter. Kjøp et stort kabinett, f.eks. et Lian Li PC-G70.

 

Jeg har selv dette kabinettet med Aquacomputer vannkjøling, det er stort og godt, men jeg gjorde alt selv (se arbeidslogg).

 

Jeg har også et slikt Kandalf LCS du linker til, og må bare si at det er en betydelig forskjell mellom disse to løsningene ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...