Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått vannkjøling på cpuen og nben no og hadde håpet på en 3,8ghz 24/7 clock.

Er dette bare å droppe?

For å få den OCCT stable måtte jeg helt opp på 1,62vcore(1,55 i vista) på 3,6ghz.

Er dette skadelig for 24/7?

Ser at volten min er mye høyere enn det de fleste andre har.

Men slik jeg ser det er ikke tempraturene så ille, mellom 36-39 ved idle og like under 60 ved full load.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Spørs hvor lenge du ønsker og ha cpuen din, jo høyere volt du har jo kortere gjør du levetiden til cpu-en din kanskje.

Ingenting er farlig vis du ønsker og kjøpe ny cpu når dem gamle blir ødelagt ekke så lett og si om det er ille eller ikke på grunn av at du har vannkjøling så kan du jo ha høyere volt enn med luft etter hva jeg har forstått.

 

Du har høyere volt enn jeg har på 3.6 jeg har 1,4 eller noe faktisk på min og jeg kan alltids stille den sikkert ned til 1.3 vis jeg ønsker for jeg hakke hatt noe problemer med den.

Min cpu når akkurat under 60 på 3.6 ghz med luft kjøling.

 

Til vanlig har jeg den på 2.4 ghz kun om jeg vet at jeg skal gjøre mye tungt arbeid at jeg stiller den til overklokk modus og bruker den da overklokket til jeg ikke trenger det mer.

 

Ser ingen grunn for og ha den overklokket med mindre jeg trenger kraften men det er jo et personlig valg.

Lenke til kommentar

Spiller inngen trille så lenge den holder et halv år eller noe, men fikk jeg senket tempen med over 10 grader.

Hadde problemer med sirkulasjonen pga høy restriksjon på nb blokken.

Max load er temp nå 55(på den varmeste kjerna) mens den idler på 34 @ 3,6ghz.

Skal prøve å stille ned volten litt no.

 

Er ikke det slik man kan senke volten hvis man får ned tempraturen pga noe med ohm's lov eller noe i den dur? Mener å ha lest det, men er langt ifra sikker...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Er ikke det slik man kan senke volten hvis man får ned tempraturen pga noe med ohm's lov eller noe i den dur? Mener å ha lest det, men er langt ifra sikker...

Litt forvirret av hva du mente men jeg skal prøve på en forklaring av sånn jeg tolket det.

 

Du ønsker og senke volten ja det er bare og gjøre men det kan bli litt ustabilt så sjekk om den er stabil når du har senket volten.

Jo lave volt jo lavere tempratur vil du få vis jeg har skjønt alt rett. ble ivertfall sånn på min cpu.

Lenke til kommentar

Emh... skal prøve og forklare hva jeg mente :p

Ut fra det jeg har hørt så kan du senke volten om du får lavere tempraturer fordi at det blir mindre motstand i cpu'en.

Men om dette er stemmer?? Har ikke testet det ut enda, men har et lite håp:)

Ser helst at cpu ikke blir grillet:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Ser helst at cpu ikke blir grillet:)

Selvsagt grillet cpu ekke så godt men grillede pølser er kjempe godt må jeg si.

 

Du får leke deg litt rundt men husk at vis du ødelegger noe på grunn av overklokking er det ikke alltid sikkert at nettbutikken vil hjelpe deg like mye. Kan hende du bryter noen regler om cpu-en din da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Nei såklart, om noe ryker så er det bare min feil.

Kan ikke begynne å klandre nettbutikken for at cpu ikke tålte 50%+ OC.

Joda bare gjør det må da ha noen og klage på når tingene ikke fungerer og du vet at det er din skyld hehe.

 

Neida du får ta det litt rolig og ikke gå for hardt til i starten ivertfall la den få kjøre seg litt først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis minnet ditt er lagd for og klare 2.2 så har du garantien ja. vis du går utover det som minnet er lagd for så kan det hende garantien ryker.

 

Minnet ditt er lagd for 2.1 så vis du går utover 2.1 volt så kan det hende garantien din ryker men OCZ har noe begrenset livstids garanti på sine rambrikker som jeg ikke er helt sikker på hva dekker.

 

Edit: la til info

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Bare hyggelig og kunne hjelpe, jeg satte min quad q6600 opp på 3.6 men har ikke prøvd meg på 3.8 enda for stabilitetst tester. Planen er og nå 4ghz hadde vært en liten fjær i hatten for meg selv personlig.

 

 

Lykke til med pc-en din.

 

Edit:**OCZ EVP (Extended Voltage Protection) is a feature that allows performance enthusiasts to use a VDIMM of 2.05V without invalidating their OCZ Lifetime Warranty.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...