Gå til innhold

Gjenopprette fabrikkinnstillinger Acer Aspire


Anbefalte innlegg

Jeg har benyttet angreretten og returnert en Acer Aspire 6920G. Benyttet da Acer e-recovery som man finner under empowerment menyen og tilbakestilte den til fabrikkinnstillinger. Gjennom prosessen ble HD partisjonert på nytt. Når den slåes på igjen vil Vista konfigureres på nytt og alt vil se ut som første gangs oppstart.

 

Men for å unngå tull med nettbutikken og at de skulle påstå at jeg har "benyttet maskinen som min egen" for å argumentere mot min rett for angrefrist, så lurer jeg på om det går ann å se i Acers bios historikk over bruk av maskinen?

 

Jeg har jo lest om trøbbel ved retur av bærbar Pc hvor enkelte saker må gå helt til forbrukertvistutvalget for å få benyttet sin angrerett når man har tatt produktet i bruk for å teste det.

 

Noen med erfaring om dette?

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du har jo 14 dagers angrerett da som skal dekke sånne ting.

Vil ikke tro du skal få noe problem med en stor seriøs nettbutikk for de vil jo ikke ha dårlig PR og vil jo yte god kundeservice.

 

Det som kan skje et ekstremt senario: Du spilte slåball med pc-en og du lagde hull i skjermen retur kanskje litt tvilsom. Siden alle normalt tenkende mennesker vet at du ikke skal spille slåball med en pc.

 

Eller du fant ut at du vill teste den og la den i mikroen og satte den der i 10 min så alt smeltet.

Vis du har gjort noe av dette så ville du nok fått litt problemer kanskje.

 

Men vis du bruker angretten innen 14 dager så har du krav på og få pengene igjen selvom varen er brukt så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Men vis du bruker angretten innen 14 dager så har du krav på og få pengene igjen selvom varen er brukt så enkelt er det.

 

Vel, så enkelt er det ikke. Les blant mange andre tråder her på forumet denne om emnet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=843209&hl=

 

Jeg lurer altså på om det i Bios på en Acer Aspire går å hente ut informasjon om brukstid osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei jeg kan ikke tenke meg at bios loggfører sånne ting har ivertfall ikke opplevd noe sånt enda og jeg pløyet gjennom biosen min på mine Dell pc-er og Foxconn mars hovedkort.

De fleste bioser fra produsenter er også ganske låst ivertfall med bærbare så det er begrensninger hva som kan bli gjort.

 

Men noen bioser loggfører error feil og lignende kan skje ja. Jeg vet at min pc gjør dette og stopper ved eventuelle feil også faktisk.

 

Det er vel avhengig av hvem du støter på, jeg ringt engang til nettbutikken jeg kjøpte skjermkortet han ene jeg snakket med var kjempe hyggelig og sa jeg bare kunne sende det inn så skulle jeg få et nytt. Når det samme skjedde igjen og jeg ville vite hva som som skulle skje så snakket jeg med en gretten fyr som bare nektet og hjelpe meg fordi jeg allerede hadde fått 1 nytt kort allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...