Gå til innhold

Vista Home Premium OEM cd


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg en bærbar pc fra Acer. Den ble levert med Windows vista Home Premium. I brukermanualen sto det at man måtte brenne ut recovery cden selv. Dette er et image av hardisken, med alle acer sine forhåndsinnstallerte programmer og innstillinger.

 

Det jeg lurer på, er om man her rett/krav på en "ren" windows cd?

Vet noen om det er mulig/lovlig å laste ned en oem versjon Vista Home Premium cden.

Det sitter en lisensnøkkel under pcen som jeg tross alt har betalt for...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra hva jeg har klart og finne ut: Nei.

Hvis du eventuelt har krav på det så må det være den som allerede ligger på skjult partisjon på HDD.

Det sitter en lisensnøkkel under pcen som jeg tross alt har betalt for...

 

Og laste ned en Cd regner jeg med går ann, men det er ikke lov.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar. Det var det jeg fryktet. Må vel bare slette all "reklamen" fra acer manuelt

Og laste ned en Cd regner jeg med går ann, men det er ikke lov.

Noen som vet hvorfor dette ikke skulle være lov? Ser ikke noe galt i å bruke en uoriginal cd så lenge man bruker en original produktnøkkel?

Endret av J0nny
Lenke til kommentar

Fortsetter og svare jeg ;)

Det er lisensen de tjener penger på, cd-en er jo ikke store utgiften (forsåvidt ikke lisensen heller men..)

Ringte Microsoft Norge og dem sa at det var helt greit og låne en cd av en annen og bruke lisens som følger med på maskinen dersom man ikke har sin egen lenger.

Men jeg er ganske sikker på at disse svarene er litt forskjellige avhengig av hvem du prater med.

Lenke til kommentar

Hei du kan laste ned windows vista gratis fra microsoft marketplace.

Dette er fullstendig lovlig.

 

Følg anvisningene i denne linken http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=240320

 

Jeg har prøvd dette og det virket :thumbup:

 

edit: linkene er døde nevermind

 

edit2: du kan fortsatt kjøpe og laste ned fra http://www.windowsmarketplace.com/content....390&tabid=1

 

og lage iso med http://www.mydigitallife.info/2007/05/10/h...wnloaded-files/

Endret av hello(win)
Lenke til kommentar

Jeg har også en Acer maskin, og lurer på mye av det samme.

 

Har brent ut recoverypartisjonen på 2 DVD`er. Med disse recoveryplatene blir maskinen slik den var da jeg kjøpte den, med allverdens skrot og prøveversjoner på forskjellige program.

 

Målet mitt er å kunne brenne ut en .iso med den konfigurasjonen og drivere jeg har i dag.

 

Har prøvd med vLite 1.16 men jeg er ikke istand til å finne installasjonsfilene vLite ber om.

 

Har også lastet ned WAIK og vLite 1.2RC, men ble ikke noe klokere av det. 1.2RC krever WAIK men selv om jeg installerte det virket det ikke.

 

Så spørsmålet mitt blir da: Hvordan kan jeg lage en .iso med nåværende Vistakonfigurasjon?? Har OEM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...