cd32 Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Har en ASUS Barbone fra 2006 stående, som jeg kunne tenkt meg og bruke som en "Stue-PC" til surfing, avspilling av divX/DVD, og litt bilder og musikk.. Litt specs: (ufulstendig, har ikke fått sett så nøye på den enda) 2.6 GHz 1 GB ram (kommer nok til og oppgradere) ATI Radeon Xpress200 SATA disk (liten, må byttes) WinXP Home Kjøpt MCE fjernkontroll.. Så kommer da spørsmålet, hva bør jeg velge av software på en slik box? Det er jo begrenset hva jeg kan forvente av ytelse her, så den bør vel være noe som ikke krever allverden Jeg har utelukket Vista, og linux har jeg minimale kunnskaper om.. Så jeg tenkte vel og gå for en XP variant og Mediaportal, eller kanskje MCE.. Litt skeptisk til sistnevnte, men aldri prøvd denne versjonen av Windows.. Noen synspunkter?
Star Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 XBMC skal visst nok også fungere under Windows. Vi har en XBOX som kjører dette systemet og det er virkelig Alfa-Omega både på funksjoner, utseende og ytelse
Spragleknas Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 (endret) Ser ut som om Xpress200 er et DX9-kort, og da kan du prøve MediaPortal. Dette er graits, og siden du har XP installert (SP3 anb,) er det bare å laste ned å prøve. MCE remote virker out-of-the-box. Endret 5. august 2008 av Spragleknas
obergeru Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Windows utgaven av XBMC er veldig uferdig. Jeg har kjørt Mediaportal på vesentlig dårligere hardware, og det er helt ok.
captain_obvious Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 (endret) XBMC til windows er bare laget til å prøve ut scripts på eller noe i den duren. De holder på å utvikle en Linux versjon, men ting som kvalitet og hardware-aksellerasjon er på et tidlig stadium. Mastiff lager jo noen svære guider til HTPC oppsett her inne. Kanskje du kunne spurt han om han kan skrive litt om hvilke settinger man bør justere ned osv dersom man ikke har en overklokket 6600. Skulle tro det var interesse for det hos mange her inne. Endret 5. august 2008 av captain_obvious
cd32 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Skrevet 6. august 2008 Takk for tilbakemld! Jeg har egentlig bestemt meg for å installere MCE, men fikk litt problemer Jeg har en utgave av MCE 2005 her, men etter og ha installert den har jeg tilsynelatende bare fått en standard XP Pro.. Finner overhode ikke noe som minner om Media Edition på maskinen.. Noen som har peiling på hva som kan ha gått galt her.. Frustrert.. Fant jo Media Edition .cab filen på CD, men virker ikke som installasjonen har så mye som luktet på den en gang.. (MEDIACTR.CAB) Kan jeg installere dette nå i ettertid kanskje? Mediaportal neste!
captain_obvious Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 Windows media center må installeres oppå en vanlig xp installasjon ja
cd32 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Skrevet 6. august 2008 Windows media center må installeres oppå en vanlig xp installasjon ja Noe formening om hvordan jeg gjør dette? Finner liksom ikke Media Center nevnt noen steder, hverken i windows som jeg har installert eller på CD.. annet enn denne MEDIACTR.CAB filen.. Men hvordan jeg integrerer denne i win xp pro som jeg kjører nå vet ikke jeg.. Noen år siden jeg drev på med dette til dagen.. Går jeg inn i Control Panel -> System.. får jeg opp at jeg kjører: Windows XP Pro, media center edition 2002 sp3..
captain_obvious Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 Du har det ikke på start-menyen noe sted da? Husker jeg trodde det var et eget os, men så fant jeg ut at det på en måte er en applikasjon som må startes opp og kjører som et skall over.
cd32 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Skrevet 10. august 2008 Du har det ikke på start-menyen noe sted da? Husker jeg trodde det var et eget os, men så fant jeg ut at det på en måte er en applikasjon som må startes opp og kjører som et skall over. Hei og takk for tilbakemld.. Vært offline her ett par dager Nei jeg finner ikke ikke noe media center på Start -> Alle programmer -> Accessories Eller noen andre steder for den del.. sukk.. Får vel bare prøve og installere på nytt.. kan jo være noe med produkt-key..
Taxman Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Når jeg installerte mce 2005, var det 3 cd'er - har du installert alle 3, eller bare den første?
obergeru Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Uansett er mediaportal mye bedre enn MCE så jeg hadde ikke brukt så mye energi på å finne ut av det.
cd32 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Skrevet 17. august 2008 Uansett er mediaportal mye bedre enn MCE så jeg hadde ikke brukt så mye energi på å finne ut av det. Det ble mediaportal på meg ja, har ikke tålmodighet dil og finne ut av det med MCE.. Takker for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå