Gå til innhold

FInnes det kompakt kamera som kan måle seg med dSLR?


Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel det meste.

 

Hvis ja, hvilket? Jeg har et 450D som jeg er meget fornøyd med. Men dama vil ha et vesentlig mindre kamera men helst så god bildekvalitiet som mulig, gjerne noe tilsvarende dSLR. Hun er heller ikke int. i å bruke penger på objektiver, så det må bli et slags komptakt kamera.

 

Kriterier i prioritert rekkefølge:

 

- Størrelse

- Bildekvalitet

- Design

 

Maks pris 6-7000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G9 er det eneste som pt kan måle seg med slr. Ellers har jeg en viss lit til at Ricoh GX200 skal kunne yte meget bra, og at Panasonic LX3 også skal gi Canon litt konkurranse. Men jeg hadde nok valgt G9 uansett, selv om jeg hadde kikket litt på de to andre også.

 

Jeg ville valgt G9 fordi jeg har prøvd det litt selv, og det imponerer meg stort. Sexy er det også med sitt mattsorte målsøkerdesign. Ser nesten ut som en moderne versjon av Leica CL (analogt fra syttitallet).

Lenke til kommentar

G9 er kanskje sammenlignbart på laveste ISO, men skrur man opp til 400+ er det enorm forskjell sammenlignet med f.eks 450d. 450d på ISO 1600 er klart bedre enn G9 på ISO 200 slik jeg kan se det. På 1600 er G9 bare gjørme.

En annen ting er jo at det ikke er spesiellt lite, til kompaktkamera å være.

 

Omtale av 450d, inkl. noen sammenligninger mot blant andre G9.

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...era-Review.aspx

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Tror nesten vi må dra å se på det jeg, får litt bedre inntrykk av det da. Ser ut som et godt kamera, men ble litt skremt av støy ved høy ISO. 80% av bildene vil nok bli tatt med relativt godt lys, og vi vet jo at vi ikke kan forvente allverden av et kompaktkamera.

Endret av kesse
Lenke til kommentar

Ikke Facebook akkurat, selvom noen kanskje havner der. Det skal være et godt "brukskamera" som er med på tur, festlighter og hvis hun vil ta det med seg å ta noen bilder her og der sammen med meg og mitt speilrefeks. Jeg hadde kanskje håpet at jeg skulle finne et så godt kamera at jeg noen ganger kunne låne det å la 450D ligge hjemme..

 

De fleste bildene vil nok bli lettere redigert og lagt inn i et album, noen på flickr osv. Ingen vil noengang bli hengt opp på en utstilling ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...