Gå til innhold

Laserskriver for hjemmekontoret


Anbefalte innlegg

Jeg har ingen behov for å skrive ut i farger, så med mindre farger er seperat fra sort (slik at ikke alt må byttes når man er tom for sort) så eksluderes disse fra spørsmålet.

 

Men behovet for å skrive ut er kanskje en gang i mnd. men da gjerne 10-50 sider i slengen. Farger er nok bare om jeg en sjelden gang skal skrive ut en innbydelse eller tilsvarende - så det er absolutt ikke noe krav.

 

Men nå har jeg hjemmekontor på stua, så jeg ønsker den skal være så stille og gjerne også plassvennlig som mulig (men ikke så det går ut over funksjonen).

 

Min forrige laser var en panasonic på nittitallet. funket som bare det, men var så plassbesparende at den bøyet arkene. Så når jeg skrev ut på litt tykke ark så de sammenrullet ut.

 

Så noen har noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg funnet fram til et alternativ jeg synes passer mitt begrenset behov. Så har noen en kommentar på følgende?

 

Samsung CLP-315:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=36282...BE-D2583A1CB52E

 

Ser bra nok ut til å stå framme, visstnok grei nok kvalitet på utskriftene, lav støy og støtter linux/os x/windows.

 

Men har noen en brukererfaring å komme med? søker jeg på nett så er det ymse hva folk har erfart med samsung, men ingen negative om akkurat denne modellen enda.

Lenke til kommentar
hørt at samsungskrivere er dyre i drift så regn litt på det før du kjøper den. tror hp skal være en av de rimeligere http://www.dinside.com/php/art.php?id=211984

 

Interessant.. Få se..

 

Sort for 1500@5% 317,-

for farger så er det 283 (trenger tre) med 1000@5%.

 

For en tilsvarende HP Color LaserJet 2605

 

Sort 2500@5% 635,-

farge 2000@5% 695,-

 

så da er det 1500 / 317 = 0,21 pr 5% side i sort og 0.28 pr 5% side i farge på samsung mot 2500/635 = 0,25 i sort og 0.35 i farger på HP'en. alle oppgir i 5% så det høres ikke ut som samsungen er så mye dyere.

 

Kan ta med HP Color LaserJet 3600 i sammenligningen og.

 

6000@5% 1.235,-

4000@5% 1.095,-

 

Det blir 0,21 på sort og 0.27 i farger. Så det blir et øre mindre enn samsungen på 5% fargeutskrift i en farge.

 

Så jeg tror ikke prisforskjellene er så store der.

 

Kan ta med en siste.. Xerox Phaser 6180N

 

2000@5% 795,-

3000@5% 795,-

 

0.27 i sort og 0,40 i farger. Der ble det en del dyrere.

 

Lexmark C530dn skriver tosidig, som da kan være kjekt. og der er det 0,24 i sort og 0.37 i farger. Så en del dyrere. Så samsung har ikke skremt meg enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...