Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med mopedinnkjøp


zennox

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 15 år gammel gutt som straks fyller 16, og skal kjøpe meg scooter i den anledning. Har sett en del på finn.no, men forleden så kom jeg over en side som selger scootere til en rimelig pris. Merket er Agirra, og scooteren jeg tenker på finner dere her;

http://www.agirra.no/product_info.php?prod...i24mds8hqj7flc6

 

Den er relativt billig, og prisen er inkl. reg. avgift.

 

Men før jeg hopper i det og kjøper denne, så trenger jeg noen inspill.

 

Er det noe jeg heller burde ta en titt på? Noen som har erfaringer?

 

Når det gjelder tekniske data så er jeg helt blank...

 

På forhånd takk, zennnox.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ungå de billige kina merkene, det er å anbefale..

Det finnes sikkert noen som varer, men jeg har et intrykk av at det holder 2 uker, å nye deler er umulig å få tak i.

 

Har du 10.000 å bruke på scooter så kan det kanskje være like greit å kjøpe en brukt kvalitets scotter.. Peugot, honda, cpi etc..

 

Om det er 4 takt eller 2 takt spiller vel egentlig ikke så stor rolle siden det virker som du ikke har planer om trimming og effektytelse. Moped er moped, dem går i rundt 50.

Å i disse miljøverns tider så har 4takt lavere utslipp og lavt bensinforbruk + grommere lyd :)

Lenke til kommentar

Ok... har kommet over en Daelim e-five, som jeg vurderer å kjøpe. Det står desverre ikke noe info om motor etc, noen andre som vet noe om dette? Aner ikke hvilken årsmodell.

 

Edit:

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...os=1&tot=31

 

Hva med denne? Regner med at moped har en fordel ovenfor scooter når det gjelder vinterkjøring... Og jeg kommer veldig sannsynlig til å kjøre litt i vinter.

 

Hva vil dere si den der er verdt?

Endret av zennox
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt både moped og scooter på vinterføre, og vanlig moped er totalt overlegent. Scootere har for små hjul og lav bakkeklaring, og plastikken blir like sprø som kjeks i kulda og går dermed veldig lett i stykker. Med moped har man veldig stor nytte av det manuelle giret ved at man kan bruke et lavt gir til å spinne seg løs hvis man f. eks kjører i grøfta. Med en scooter og snø til over anklene er man rimelig sjanseløs. Jeg hadde også problemer med å få scooteren til å gå skikkelig når det var kaldt på grunn av ising i forgasseren, men det har ikke vært noe problem på mopeden hvor forgasseren og luftinntaket (og ikke minst tennpluggen) sitter høyere og ikke fyker fullt av snø og saltsørpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...