Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt harddisk eller defekt hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg ny bygge-PC for ca 2 uker siden. Siden jeg ikke har peiling på bygging fikk jeg en kompis til å sette den sammen. PCen virket helt perfekt.

 

MEN.. neste dag da jeg startet PCen fikk jeg opp denne meldingen på den ene harddisken:

S.M.A.R.T Status BAD, Backup and Replace.

 

Jaja.. tenkte jeg. Disken er sikkert defekt. Jeg tok ut den defekte harddisken og satte PCen på igjen. Da fikk jeg plutselig samme feilmelding på den andre harddisken...

Jeg har også en litt eldre harddisk fra min gamle PC som også er innstalert i den nye PCen. Har enda ikke fått noe feilmeldinger på den.

 

Men uansett. Jeg sendte de to defekte harddiskene tilbake til butikken, og jeg fikk to nye harddisker på fredag. Jeg satt de inn, og alt virket helt perfekt.

 

Men neste dag fikk jeg opp samme feilmelding på den ene disken igjen.... Nå er min tålmodighet snart slutt..

 

Håper at noen kan hjelpe meg.

 

 

-------------------

Maskinvare

-------------------

Antec Twelve Hundred

Asus P5Q Deluxe

Club3D Radeon HD 4870 (2 stk)

Intel Core 2 Duo E8400

Mushkin XP2-8000 (4096 MB) (2 stk)

Samsung Spinpoint F1 750 GB

Thermaltake Toughpower 750W

 

Gammel harddisk som fungerer: Western Digital Caviar SE 120 GB S-ATA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo tydelig at det er en hardware-feil et sted, og hardwarefeil dekkes av reklamasjonsretten* og av garantien. Derfor bør du heller melde dette til leverandøren fremfor å fikle selv. Referer til at problemet er gjenoppstått og leverandøren vil da sikkert ha inn hovedkort og disker for å reprodusere problemet. Etter en viss tid med feilsøking vil du få fungerende deler tilbake.

 

* forutsatt at det er et vanlig forbrukerkjøp, ikke et firmakjøp.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...