Gå til innhold

BK: Strand i California


mrbard

Anbefalte innlegg

Et bilde jeg tok på min kjøretur langs kysten av California. Dette er rundt Salmon Creek, nord for San Francisco. Har nok 100 slike bølgebilder, mange mer dramatiske enn dette, men det er dette jeg har lagt mest merke til i ettertid.

Om jeg skulle utsette noe selv, må det være at klippen er for mørk. Eller er dette bare kalibreringen av min skjerm? Opp til dere å avgjøre.

 

post-40704-1217837130_thumb.jpg

 

EXIF:

17mm

F /11

1/640 sek

ISO 100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker bildet, selv om det har en litt odde komp. Forholdet mellom land/vann og himmel er imot alle regler, men samtidig vet jeg ikke om du kunne gjort noe annet. Den tomme himmelen gjør nemlig sin misjon med å sørge for at rommet over "klippen" ikke blir for klaustrofobisk. Samtidig ville jeg ikke fjernet så mye av stranden heller, selv om skyggeområdet i bunn kan ofres. Det skaper en fin linje, men noen ganger må noe fint ofres for helheten. Kanskje.

Lenke til kommentar

Uenig. Skyggen nede bidro til stemningen for min del. Eneste irriterende er den lille klippen til venstre, men på en annen side så bidrar den til den litt klaustrofobiske stemningen i bildet, siden det viser at den er alene, men ikke helt alene. Nærmeste nabo er trossalt bare x-antal nautiske mil unna.

 

Me like!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...