Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpt ny pc. fungerer ikke som den skal.. Trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei..

 

 

Jeg har akuratt kjøpt meg en helt splitter ny pc fra komplett, Uten operativsystem.

men jeg har et hjemme som jeg tenkte jeg kunne bruke.

Men det er i bruk på en annen pc å..

problemet er: Når jeg starter den opp kommer det bare Feil under lasting av operativsystem.

å 2 ganger har jeg fått den til å starte å laste ned windowsXP home edition..

Men da kommer den nesten halvveis så blir skjermen svart å jeg får ikke bilde på skjermen.. :( Det er ikke noe feil med skjermen. Den hare jeg prøvd andre pc'r i huset.. fungerer helt fint :)

Hva kan dette være?

 

Takk for all hjelp :) :) :) :) :)

Endret av vista223
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

 

 

Jeg har akuratt kjøpt meg en helt splitter ny pc fra komplett, Uten operativsystem.

men jeg har et hjemme som jeg tenkte jeg kunne bruke.

Men det er i bruk på en annen pc å..

problemet er: Når jeg starter den opp kommer det bare Feil under lasting av operativsystem.

å 2 ganger har jeg fått den til å starte å laste ned windowsXP home edition..

Men da kommer den nesten halvveis så blir skjermen svart å jeg får ikke bilde på skjermen.. :( Det er ikke noe feil med skjermen. Den hare jeg prøvd andre pc'r i huset.. fungerer helt fint :)

Hva kan dette være?

 

Takk for all hjelp :) :) :) :) :)

 

 

Send en e-mail til komplett om problemet så vil de nok be deg sende den tilbake så får du en ny på garantien.

Lenke til kommentar
Hei..

 

 

Jeg har akuratt kjøpt meg en helt splitter ny pc fra komplett, Uten operativsystem.

men jeg har et hjemme som jeg tenkte jeg kunne bruke.

Men det er i bruk på en annen pc å..

problemet er: Når jeg starter den opp kommer det bare Feil under lasting av operativsystem.

å 2 ganger har jeg fått den til å starte å laste ned windowsXP home edition..

Men da kommer den nesten halvveis så blir skjermen svart å jeg får ikke bilde på skjermen.. :( Det er ikke noe feil med skjermen. Den hare jeg prøvd andre pc'r i huset.. fungerer helt fint :)

Hva kan dette være?

 

Takk for all hjelp :) :) :) :) :)

 

 

Send en e-mail til komplett om problemet så vil de nok be deg sende den tilbake så får du en ny på garantien.

 

Hvis ikke den var rekonfigurert... Kan det bli trøbbel med garanti da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke hva offisiell policy er, men personlig har jeg aldri hatt problemer med komplett, har også fått beskjed om at det er greit at jeg fikler med ting. Det er bare å kaste inn litt teknisk sjargong i mailen når du spør om lov, så har du det også svart på hvitt :)

 

Dessuten har du MINST 2 års komponentgaranti på alt inkludet slittasje. Dauer eller krangler en av komponentene pga. fabrikantfeil så er det 5 år. Uavhengig av roting inni maskinen :)

 

Feil under lasting av operativsystem er en utrolig vag feilmelding ifra XP da... jeg ville forsøkt å laste ned en ny versjon av XP, eventuelt Vista, og teste dem. Skjer samme sak med de så kan du titte på hardware igjen.

Lenke til kommentar

Her er det 3 forhold:

1) Din lisens for Win XP Home gjelder bare en maskin. Installasjon på maskin 2 er ulovlig.

2) Hvis Win XP Home re en navnet OEM utgave kan den bare installeres på maskiner fra nevnte produsent (som HP, IBM, DELL etc).

3) Rundt selve installasjonsproblemet. Den nye maskinen har helt sikkert SATA harddisk. Dermed kan den ha behov for egne drivere for at hovedkortet kan håndtere harddisken riktig (avhengig av hovedkortet).

Lenke til kommentar
Din lisens for Win XP Home gjelder bare en maskin. Installasjon på maskin 2 er ulovlig.

 

Slik jeg forstår det kjøper man en lisens, og da spiller det vel teknisk sett fint liten rolle hvilken eller hvor mange maskiner man installerer den på, så lenge man selv er hovedbruker på den maskinen.

 

Det er fair use. Det er så vidt jeg forstår også fair use å laste ned eldre versjon av samme program.

 

Kjøper du en PC med Windows uten medfølgende disker har du også egen lisensnøkkel og en uinnskrenkbar rett til å laste ned piratversjoner av programmet og bruke din egen nøkkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...