Gå til innhold

Bad Brains - Noen tilsvarende band? forslag ønskes


apegryn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

minor threat er bra, men det blir litt feil å sammenligne da bad brains er en annen type musikk enn minor threat. Black flag ligger noe imellom disse to. Men egentlig er jeg på jakt etter band som kanskje ikke er så kjente som disse, ufortjent neglisjerte band, da jeg vet det finne mye bra uoppdaget musikk..

Lenke til kommentar

første studioalbumet til Hüsker Dü er definitivt verdt å nevne. ellers har man jo alle emobanda som kom under revolution summer; Rites of Spring, Embrace, Beefeater o.s.v. de er kanskje litt mer melodiøs og mid-tempo til tider, men garantert like om ikke mer intense. senere har man Gray Matter, Moss Icon og lignende.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

Ser at mange slenger ut flere av de amerikanske hardcore punk banda fra 80-tallet, og det er jo forsåvidt riktig, men Bad Brains hadde jo denne dub/reggie greia de fleste nevnte ikke har i seg. De er derfor ganske "unike", selv om mange band etterhvert kombinerte ska og punk, men samtidig er det nærmeste man kommer hele den amerikanske hardcore punk scena som eksisterte på 80-tallet, men vil faktisk trekke inn først og fremst The Clash i.o.m. likheten med å blande punk og ska/dub/reggae

Lenke til kommentar

Indietrash og jeg har hatt en liten 'disputt' før, i en annen tråd, og nok en gang er jeg så forbanna ekstremt uenig. Jeg er så absolutt for at folk har forskjellig musikksmak, og jeg prøver så langt jeg klarer (og det er langt) å respektere andre menneskers meninger og smaker, men her strekker det ikke til. Jeg kan bare ikke skjønne at noen mener at The Clash suger, særlig vis du liker rock sånn generelt, med tanke for hvilken vidde de hadde i sin musikk, de dekte jækli mye i sin tid, og det var ikke så mange band som blandet og mikset ulike sjangre i en så godt motatt miks.

The Clash er dog ikke poenget med denne tråden, men Bad Brains!

Lenke til kommentar

wow. de mikser sjangre av og til. de er bare så Mr. Bungle ass.

 

 

have you realised that rock stars always seem to lie so much?

John Lydon once said he cared, but he never really gave a fuck

said he'd use the money he made so that people would have somewhere to go

but now he lives in the USA and Snorts Coke after the show

 

why is it that rock stars always seem to lie so much?

Joe Strummer once said he cared, but he never really gave a fuck

said he'd use the money he made to set up a radio station to make

the airwaves full of something more than shit; have you noticed we're still waiting?

 

you must realise that rock stars always seem to lie so much

some will always tell you that they care, but they don't really give a fuck

still you suckers don't ever learn that rock stars deal in money not truth

it's good Buisiness to exploit you just look at Lydon or Strummer for Proof.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sjangerspesifikk i min musikksmak, men screamo generelt faller ikke helt i smak, selv om jeg ikke skal avfeie det helt. Bad brains fenger fordi det er meget bra vokal som du ikke hører i den vanlige pop-indie (om jeg kan kalle noe musikk det), og for den skalabruken de har, som du ikke ser i vanlig hardcore/punk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...