Gå til innhold

Rådgivning angående kjøp av maskin (20k og oppover :)


Anbefalte innlegg

Vel folkens det er den tid igjen. :)

 

Jeg skal handle inn komponenter for å bygge sammen en ny maskin.

 

Maskinen kommer nok i entusiast (high-end) klassen og blir pr. dags dato dyreste jeg har satt sammen. Jeg vil derfor være sikker på at jeg gjør et godt kjøp i forhold til pris/ytelse.

 

Utenom det som regnes som "hverdags bruk av maskin" skal den anvendes til spilling og videoredigering.

 

Har allerede handlet inn kabinettet til maskinen: Lian-Li PC-V1110.

 

Resten av handlelisten finner dere her: Handlevogn.

 

Minnebrikkene er enda ikke lagt til grunnet det at man ikke finner dem i prisguiden men her er en link: Corsair Dominator TWIN3X 1800MHz DDR3, 4GB, DHX ,(KIT) CL8-8-8-24. Er synd at man ikke får disse i XMP utgave med bedre timings.

 

Og nå kommer endelig det viktige spørsmålet: Er dette overkill. Kan noen av komponentene byttes ut med noe billigere men samtidig oppnå lik ytelse. Jeg vet ihvertfall at de komponentene jeg har valgt skal yte meget bra og er i øverst klasse (lest utallige omtaler om alle produktene).

 

Jeg ville også spørre om noen har gode råd angående CPU kjøler kontra den jeg har valgt (maskinen skal ikke overklokkes).

 

-------------

 

Lite sidenotat hvis noen undrer maskinen som er i signaturen skal brukes som en server.

Endret av --==(Black_()_Fire)==--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel folkens det er den tid igjen. :)

 

Jeg skal handle inn komponenter for å bygge sammen en ny maskin.

 

Maskinen kommer nok i entusiast (high-end) klassen og blir pr. dags dato dyreste jeg har satt sammen. Jeg vil derfor være sikker på at jeg gjør et godt kjøp i forhold til pris/ytelse.

 

Utenom det som regnes som "hverdags bruk av maskin" skal den anvendes til spilling og videoredigering.

 

Har allerede handlet inn kabinettet til maskinen: Lian-Li PC-V1110.

 

Resten av handlelisten finner dere her: Handlevogn.

 

Minnebrikkene er enda ikke lagt til grunnet det at man ikke finner dem i prisguiden men her er en link: Corsair Dominator TWIN3X 1800MHz DDR3, 4GB, DHX ,(KIT) CL8-8-8-24. Er synd at man ikke får disse i XMP utgave med bedre timings.

 

Og nå kommer endelig det viktige spørsmålet: Er dette overkill. Kan noen av komponentene byttes ut med noe billigere men samtidig oppnå lik ytelse. Jeg vet ihvertfall at det komponentene jeg har valgt skal yte meget bra og er i øverst klasse (lest utallige omtaler om alle produktene).

 

Jeg ville også spørre om noen har gode råd angående CPU kjøler kontra den jeg har valgt (maskinen skal ikke overklokkes).

 

-------------

 

Liten sidenotat hvis noen undrer maskinen som er i signaturen skal brukes som en server.

 

Fint oppsett, men du kunne vel venta litt til ATI HD4870x2 kommer ut da du får mye bedre ytelse med dette skjermkortet en det nåværende 280 gtx.

 

Jeg er ikke noen ekspert men jeg vet såpass. Ikke det at det er et dårlig kort men det er så dyrt i forhold til ytelsen ;)

Lenke til kommentar

Ole, mann! Jeg velger heller å si at Maskiner over 20 K er tullball. ;)

Men skal man ha det beste så koster det, men skal du ha det beste må du gjøre det med stil, og selvsagt velge et godt kontrollkort, pluss 2 SSD disker f.eks fra OCZ.

Itillegg ville jeg valgt å kjøre 2 Ati 4870 (eller to Ati 4870X2 hvis du kan vente på dem), isteden for 1 280 GTX.

Lenke til kommentar
Fint oppsett, men du kunne vel venta litt til ATI HD4870x2 kommer ut da du får mye bedre ytelse med dette skjermkortet en det nåværende 280 gtx.
Itillegg ville jeg valgt å kjøre 2 Ati 4870 (eller to Ati 4870X2 hvis du kan vente på dem), isteden for 1 280 GTX.

 

Tar godt imot rådet om å vente til Ati Radeon HD 4870 X2 blir lansert. Håper det kommer godt ut i testene. :)

Lenke til kommentar

Ati 4870, singel kort, kommer svært godt ut i tester, så det er nok å "forvente" at 4870X2 blir utrolig bra.

Jeg skal også etterhvert kjøpe meg Pc, og har følgende Vogn .

Må bare pluss på Rambrikker og Kabinett, så har du en komplett Pc!

Og hvis du skal ha en syk Pc, ville jeg også kjøpt en kontroller, som både støtter Sata og SAS/SSD, Dette er en svært gunstig og god Kontroller. Pluss på Denne SSD disken, så har du et sykt oppsett.

QX9770 er en ekstrem modell, ja, men ikke verdt den forskjellen hvis du ikke heter Stoolman og er ute etter verdensrekorder. :)

Lenke til kommentar
Ati 4870, singel kort, kommer svært godt ut i tester, så det er nok å "forvente" at 4870X2 blir utrolig bra.

Jeg skal også etterhvert kjøpe meg Pc, og har følgende Vogn .

Må bare pluss på Rambrikker og Kabinett, så har du en komplett Pc!

Og hvis du skal ha en syk Pc, ville jeg også kjøpt en kontroller, som både støtter Sata og SAS/SSD, Dette er en svært gunstig og god Kontroller. Pluss på Denne SSD disken, så har du et sykt oppsett.

QX9770 er en ekstrem modell, ja, men ikke verdt den forskjellen hvis du ikke heter Stoolman og er ute etter verdensrekorder. :)

 

Er nok ikke ute etter et "sykt pc" oppsett. Blir litt for ekstremt med SSD disker for min del om ikke svin dyrt. :)

 

Kabinettet er allerede kjøpt: Link.

Vurderer disse RAM brikkene: Link.

 

Ellers takker jeg stort angående skjermkort anbefalingen. :)

 

-----------------

 

Handlevognen din er ikke synlig for andre, kan hende du har postet feil link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...