Gå til innhold

Mus modding


Anbefalte innlegg

Noen ganger får man bare en idé, men som oftest må man bli inspirert av noe.

Her kan du se hva jeg plutselig bestemte meg for å gjøre med musa mi.

Bilde2040.jpg

Det var en gang en helt alminnelig (litt slitt kanskje) Logitech MX700 mus.

Bilde2046.jpg

Etter å ha kjøpt inn det jeg skulle ha var det bare å sette i gang å grave

seg ned til kjernen av den mest avanserte musa jeg har sett noen gang.

Etter en god del presisjonsarbeid (tre hender anbefales):

Bilde2044.jpg

La det bli lys... blått lys!

Bilde2042.jpg

Weeeeeeeee!

 

Jeg gjorde dette på eget ansvar (min far sa jeg var gal :D)

Jeg anbefaler ingen å prøve på dette selv. Rett og slett fordi det er store kjangser for å ødelegge musa.

Do not try this at home!

(I know i did, but...) :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 17 år gammel, min far er vel nærmere 50.

Jeg tror umulig på at det det kan være så mange som har gjort det når det bare bor ca 6000000000 mennesker her på jorda. Jeg skjønner uansett poenget ditt, men jeg tror ikke det er så veldig mange som ville satt en mus til 600 kr på spill for å skifte fargen til blå. Jeg har lest om flere som har gjort lignende, men da bare med mus til 200-300 kr. MEN jeg har ikke lest om en eneste en som har gjort det med en trådløs mus! Det er antegelighvis fordi man tror den ikke vil levere nokk strøm (2*1,2V)

 

8)

Lenke til kommentar
Jeg er 17 år gammel, min far er vel nærmere 50.  

Jeg tror umulig på at det det kan være så mange som har gjort det når det bare bor ca 6000000000 mennesker her på jorda. Jeg skjønner uansett poenget ditt, men jeg tror ikke det er så veldig mange som ville satt en mus til 600 kr på spill for å skifte fargen til blå. Jeg har lest om flere som har gjort lignende, men da bare med mus til 200-300 kr. MEN jeg har ikke lest om en eneste en som har gjort det med en trådløs mus! Det er antegelighvis fordi man tror den ikke vil levere nokk strøm (2*1,2V)

 

8)

 

 

ok.. Men du må vise han mye bilder! Pappa fikk sjokk av akvariet mitt... :lol:

 

Men har grønne lys i Dual musa mi. Kosta vell noe å 600,- men syns ikke det er så dyrt da... Kan jo bare kjøpe ei ny... :wink: :roll:

 

hehe.

Lenke til kommentar

En MS Blue mus burde , etter min mening, allerede vært levert med blå led :yes:

En eventuelt erstatter til den led'en som er der burde være (garanterer ingen ting! Jeg bare antar):

MAX 4V (Jo høyere jo svakere)

MIN 2,5V (Jo lavere jo større kjangs for at den ikke tåler det den får)

(skjekk volten over den led'en som er der)

Lysstyrke MIN 2,5cd (så mye som mulig)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tatt ut loddet nei, men regner med at det er eb grunn til at det er der, men får se da vettu ;)

 

Hvilke leds brukte du da? Kunne du tatt deg bryet å funnet noen som kan brukes for meg, da jeg aldri har gjort det før og ikke gidder å risikere en ødelagt mus :oops:

Lenke til kommentar
Noen ganger får man bare en idé' date=' men som oftest må man bli inspirert av noe.

Her kan du se hva jeg plutselig bestemte meg for å gjøre med musa mi.

 

Jeg gjorde dette på eget ansvar (min far sa jeg var gal :D)

 

:woot: Jeg må på det mest bestemte si at jeg IKKE har påstått at min sønn er gal, bare litt sprø........... :lol: Som en annen her har gjort oppmerksom på, så synes ikke den blå LED'en til vanlig. Ellers synes jeg han var flink som fikk det til...

Lenke til kommentar
Jeg er 17 år gammel, min far er vel nærmere 50.  

Jeg tror umulig på at det det kan være så mange som har gjort det når det bare bor ca 6000000000 mennesker her på jorda. Jeg skjønner uansett poenget ditt, men jeg tror ikke det er så veldig mange som ville satt en mus til 600 kr på spill for å skifte fargen til blå. Jeg har lest om flere som har gjort lignende, men da bare med mus til 200-300 kr. MEN jeg har ikke lest om en eneste en som har gjort det med en trådløs mus! Det er antegelighvis fordi man tror den ikke vil levere nokk strøm (2*1,2V)

1. Hva musa koster har ikke så mye å si. Dette er en ganske enkel mod.

Jeg har gjort det med min MouseMan DualOptical, og det var mye elektronikk, men allikevel ikke vanskelig.

2. Musa leverer mer enn nok strøm, og det vet nok de fleste.

 

Sorry du kan ikke bruke de. 5V blir for mye for musa.

Den klarer ikke levere så mye selvom den er på tråd.

PS: Har du tatt ut loddet i musa di som gjør den tyngre uten grunn (Kun på MX500)?

 

5V "blir ikke for mye for musa". Dioden virker helt fint på lavere spenning, og "krever" ikke 5V. At dioden er 5V betyr at det er den høyeste spenningen den kan få, uten at den går i stykker. Den vil sannsynligvis lyse fint, fordi de 2 1,2V-batteriene gir mer enn 2,4V, da det er koblet på en inverter. (?)

 

(en ting til: du trenger ikke leke så deilig. det er ikke noe nytt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...